به گزارش ایرنا، سید قدیر مرتضوی باباحیدری روز دوشنبه در همایش نقش سازمان های مردم نهاد در اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر استان افزود: حمایت نکردن از بهبودیافتگان پس از ترک، پایین بودن میزان مشارکت و حمایت های اجتماعی از این گروه از مهمترین دلایل پایین بودن میزان ماندگاری بر ترک است.
وی به گسترش اعتیاد در جمعیت دانش آموزی و همچنین تغییر الگوی مصرف و زنانه شدن اعتیاد در کشور به عنوان مهمترین چالش های حوزه مواد مخدر اشاره کرد و گفت: تقویت بنیان خانواده از مهمترین راه های مقابله با اعتیاد در بین جامعه است.
به گفته وی، هم اکنون 450 سازمان مردم نهاد در استان فعال است که از این تعداد 40 سازمان مردم نهاد در حوزه پیشگیری، مبارزه و درمان مواد مخدر فعالیت می کنند.
سرپرست معاون سیاسی استاندار چهارمحال وبختیاری نیز در این همایش بر مردمی کردن پیشگیری و درمان مواد مخدر در استان تاکید کرد وگفت: سازمان های مردم نهاد باید براساس موضع گیری بومی و محلی در زمینه پیشگیری و درمان اعتیاد فعالیت کنند.
گودرز امیری افزود: بومی سازی فرهنگ مبارزه با مواد مخدر یکی از راه های موفق در حوزه درمان و پیشگیری است که سازمان های مردم نهاد باید با آگاهی بخشی به مردم و همچنین اجرای سبک زندگی مناسب در این زمینه فعالیت کرد.
وی گفت: هم اکنون بیکاری یکی از مشکلات اساسی و زمینه ساز آسیب های اجتماعی است که می توان به منظور ایجاد اشتغال برای جوانان و همچنین معتادان بهبود یافته با راه اندازی شرکت های تعاونی و دریافت تسهیلات ارزان قیمت براساس توافقنامه مناطق محروم و بانک سینا این مشکل را رفع کرد.
معاون پیشگیری سازمان بهزیستی چهارمحال وبختیاری نیز گفت: هم اکنون 16 مرکز اقامتی درمان معتادان و 6 مرکز درمانی غیر دولتی با متادون با مجوز بهزیستی در استان فعال است .
شهرام مقدس افزود: کیفی سازی خدمات و بهبود فرآیند ترک معتادان و وصل کردن خانواده ها و همچنین افزایش سطح آگاهی خانواده ها از مهمترین برنامه های این سازمان در زمینه مراکز درمان اعتیاد در استان است.
وی از راه اندازی 6 مرکز اقامتی درمان جدید در سطح استان خبر داد و گفت: یکی از این مرکز خاص زنان است که تا نیمه اول سال آینده راه اندازری می شود.
به گزارش ایرنا، همایش نقش سازمان های مردم نهاد در اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر با محورهای بررسی مبانی علمی اجتماعی شدن و نقش سازمان های مردم نهاد، ضرورت و بایسته های اجتماعی در جلب مشارکت های مردمی، توانمندسازی کارکردها اجتماعی سازمان های مردم نهاد در حوزه اعتیاد برگزار شد.
خبرنگار: سمیه پناهنده** انتشار دهنده:محمود رئیسی
2097/7360
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.