نبی الله خون میرزایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در حاشیه اجرای طرح پاکسازی عمومی شهر اهواز و ساحل رودخانه کارون با انتقاد از صدا و سیمای مرکز خوزستان اظهار کرد: این حق مردم است که عملکرد مسئولان خود را از طریق رسانه ملی دنبال کنند که صدا و سیما نیاز است که در این خصوص اهتمام ویژه ای به خرج دهد اما متاسفانه شاهد انعکاس مطلوب این خدمات در جهت سالم سازی و انجام وظایف مسئولان از طریق این رسانه نیستیم.
وی افزود:برنامه پاکساری و نظافت شهری در تمامی شهرهای استان قرار است در روزهای هفدهم و بیست و چهارم اسفند ماه اجرا شود و شهرداری اهواز نیز در روز پنجشنبه به پیشواز این حرکت ارزشمند رفته است.
فرماندار اهواز افزود: این برنامه با پشتیبانی اداره کل امور شهری و شوراهای استانداری خوزستان یک هفته زودتر از موعد مقرر آغاز شد و انتظار می رود در دو مرحله پیش رو شهروندان مشارکت خوبی در این طرح داشته باشند.
وی ادامه داد: اکنون پاکسازی و نظافت شهر و ساحل رودخانه کارون با بسیج هشت گانه شهرداری در اهواز آغاز شده تا بتوانیم پیش از ایام نوروز شهر پاکیزه ای را برای استقبال از مسافران نوروزی آماده کنیم.
خون میرزایی تصریح کرد: شهرداری اهواز در نیمه دوم سال جاری با برنامه های مختلف شهر را به یک کارگاه عمومی تبدیل کرده و با مشارکت مردم اقدامات شایسته ای در زمینه پاکسازی شهر و برنامه های عمرانی در دستور کار قرار داده که امید می رود شاهد برنامه های بیشتری در این زمینه باشیم.
همچنین علیرضا عالیپور معاون خدمات شهری شهرداری اهواز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص اجرای طرح پاکسازی شهر گفت: پاکسازی و نظافت شهر همواره یکی از وظایف اصلی شهرداری به شمار می رود اما توجه به ساحل رودخانه کارون به دلیل اهمیت بالای آن برای شهروندان، در این طرح پیش بینی شد .
وی افزود: شهروندان در تمامی روزهای هفته و بخصوص روزهای تعطیل ،ساحل رودخانه کارون را به عنوان یکی از مکان های جذاب برای تفریح انتخاب می کنند و همین امر باعث شد طرح پاکسازی و نظافت آن یکی از اولویت های کار شهرداری قرار گیرد.
معاون خدمات شهری شهرداری اهواز ادامه داد: درمصوبات و قوانین کشور نگهداشت رودخانه و حفظ آن، مدیریت تفریحات رودخانه ای و سواحل رودخانه بین دستگاه های شهرداری و وزارت نیرو اختلاف نظرهایی است و نیاز است باتوجه به این شرایط شهروندان نیز وارد عمل شده و ما را در این زمینه یاری کنند.
وی بیان کرد: آغاز مهیا سازی و فعالیت های نوروزی شهرداری اهواز آغاز شده تا مسافران نوروزی شاهد شهری پاکیزه باشند و این شهرستان را محل مناسبی برای اسکان خود در نظر بگیرند.
عالی پور گفت: انتظار می رود که مردم در قالب سازمان های مردم نهاد و به صورت آزاد همان گونه که بسیج و گروه های داوطلب هلال احمر و دوستداران محیط زیست ما را در امر پاکسازی شهر یاری می کنند، آن ها نیز مشارکت خوبی داشته باشند.
طرح پاکسازی عمومی شهر اهواز و ساحل رودخانه کارون روز پنجشنبه به صورت نمادین با حضور نیروهای شهرداری، هلال احمر و محیط زیست استان اجرا شد و قرار است در روزهای هفدهم و بیست و چهارم اسفندماه نیز این طرح با مشارکت مردم در سطح شهر اهواز و رودخانه کارون انجام شود.
7152/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.