به گزارش ایرنا،ابوالفضل اینانلو روز یکشنبه به مناسبت روز مهندس در بازدید از دفتر نمایندگی نظام مهندسی شهرستان فردیس، افزود: متولیان فرهنگی مانند ائمه جمعه در فرهنگ سازی نوسازی بافت های فرسوده تاثیرگذار هستند و می توانند رعایت ضوابط نظام مهندسی را به مردم بازگو کنند.
وی با تاکید بر اینکه برخی از ساخت و سازهای بی رویه بدون نظارت در این شهرستان صورت گرفته است، ادامه داد: باید استحکام بناها را افزایش دهیم تا در مقابل زلزله های بالای 7 ریشتر هم تاثیرپذیر نباشند.
فرماندار فردیس اظهار داشت: برای پیشگیری از عواقب زلزله های احتمالی بازسازی و نوسازی بافت های فرسوده شهری به صورت اصولی و زیربنایی ضروری است.
وی همچنین گفت: شهرداری ها می تواند با نظام مهندسی بیشتر همکاری کنند و مقررات و آیین نامه مخصوص نظام مهندسی در ساختمان سازی اجرایی شود.
اینانلو گفت: فرمانداری تلاش مضاعفی را با مجموعه نظام مهندسی دارد تا خانه های ایمن برای مردم این شهرستان ساخته شود.
اینانلو افزود: باید برای بافت های فرسوده در این شهرستان تدابیری اندیشیده شود. سیاست کلی دولت و مسئولان استاندار البرز ترمیم بافت فرسوده و ترغیب شهروندان به ایجاد بافت های مستحکم است.
وی در خصوص احداث تصفیه خانه فاضلاب شهری فردیس نیز گفت: با وزیر نیرو صحبت شده و قول پیگیری دادند که احداث سیستم فاضلاب در استحکام بنا هم تاثیرگذار خواهد بود.
7413/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.