به گزارش خبرنگار ایرنا، محبت جمالی نیا روز پنجشنبه در جلسه شورای پدافند غیرعامل با موضوع پیشگیری از مخاطرات آنفلوآنزای پرندگان افزود: آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به افراد در خصوص راه های انتقال برای انجام اقدام های مراقبتی و کنترل بهترین راهکار پیشگیرانه از این بیماری است.
سرپرست فرمانداری سرپل ذهاب اضافه کرد: ارتقا شاخص های بهداشت عمومی مستلزم آموزش مستمر، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی گسترده است که برای این مهم باید ظرفیت بخشداری ها و دهیاران با مشارکت خانه های بهداشت به کارگیری شود.
وی گفت: به موازات فرهنگ سازی طرح پایش، کنترل و اجرای گشت های مشترک با همکاری ادارات دامپزشکی، شبکه بهداشت، شهرداری و صنعت و معدن برای مقابله و پیشگیری از آنفلوآنزای پرندگان در سطح مرغداری ها و واحدهای عرضه کننده طیور در شهرستان انجام شود.
رییس شبکه دامپزشکی سرپل ذهاب نیز در ادامه با توجه به حساسیت بحث بهداشت عمومی نظارت بر عرضه مرغ زنده، برخورد جدی برای جمع آوری طیور زنده فاقد گواهی سلامت دامپزشکی، کنترل محموله ها و رصد گلوگاه ورودی شهر از سوی پلیس انتظامی و راهور و همچنین نظارت بر وانت بارهای دوره گرد فروش طیور را خواستار شد.
دکتر مالک عظیمی گفت: در صورت مشاهده تلفات غیرعادی در جمعیت پرندگان و طیور بومی، مردم می توانند مراتب را به شبکه دامپزشکی شهرستان سرپل ذهاب اطلاع و یا با شماره 42223933 تماس بگیرند.
سرپل ذهاب با بیش از 90 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه واقع شده است.
3012/8066/7399
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.