مریم حضرتی روزچهارشنبه در نشست هم اندیشی بالینی مدیران خدمات پرستاری سراسر کشور در هتل کاروانسرای آبادان اظهارکرد: 75 درصد کار این طرح انجام شده و منتظر تصویب آن از سوی شورای عالی بیمه برای تعیین تعرفه پرستاری هستیم تا مردم بتوانند از این طرح استفاده کنند.
وی از طرح های مرکز جامعه خدمات پرستاری و مراقبت های تسکینی، به عنوان طرح های معاونت پرستاری برای ارتقای خدمات پرستاری در کشور نام برد و گفت:85 درصد از کارهای مراقبت های تسکینی با مشارکت معاونت درمان وزرات بهداشت در حال انجام است و نخستین دوره آموزشی آن نیز برگزار شده است.
وی از برگزاری نخستین دوره آموزشی پرستاران کشور برای توانمندی آنها در مواقع بحران خبر داد و افزود: نخستین دوره آموزشی طرح ملی پرستاری بحران در بهمن امسال برگزار شد تا در زمان بحران، پرستاران توانمندی داشته باشیم.
حضرتی با اشاره به فعالیت 140هزار پرستار در سراسر کشور اظهارکرد: برنامه ششم توسعه کشور، تاکید بر پرستاری جامعه نگر دارد.
وی توضیح داد:در پرستاری جامعه نگر، سعی می شود پرستاری را از راهروهای تنگ بیمارستان خارج و آن را به سطح جامعه بکشیم تا مردم طعم مراقبت های پرستاری را لمس کنند.

** با استانداردهای پرستاری فاصله داریم
معاون پرستاری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت:استاندارد هر سه تخت بیمارستانی، یک پرستار، و هر سه پرستار، یک کمک پرستار است که هم اکنون با استانداردها آن فاصله داریم.
وی اظهارکرد: هم اکنون به ازای هر تخت بیمارستانی، هفت دهم پرستار وجود دارد که باید به یک و هشت دهم برسیم و برای برطرف کردن این مشکل درصدد هستیم با همکاری معاونت توسعه وزارات بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور کمبود پرستار در بیمارستان ها و مراکز درمانی را برطرف کنیم.
حضرتی گفت:برای برطرف کردن کمبود پرستار نیاز به زمان و فرصت داریم ضمن اینکه اگر وضعیت پرداخت بیمه ها به دانشگاه ها تسهیل شود دانشگاه ها می توانند نیروی بیشتری را جذب کنند.
وی افزود:برای ماندگاری پرستاران در مناطق محروم نیز پیشنهاداتی داده شده تا تسهیلاتی برای آنها در نظر گرفته شود.
معاون پرستاری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد:پرستاری کار شاق و سختی است و پرستاران کشور به خوبی در حال کار در مراکز درمانی و بیمارستانی هستند.
نشست هم اندیشی بالینی مدیران خدمات پرستاری سراسر کشور هر 2 ماه یک بار در یکی از شهرهای کشور برگزار می شود.
3015/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.