به گزارش ایرنا،‌ دکتر عباس نیک روش روز شنبه در سومین همایش معاونان و مدیران غذا و دارو منطقه 6 کشور که به میزبانی دانشکده علوم پزشکی ساوه برگزار شد،‌ اظهار کرد: صنعت غذا و دارو باید از تصدی دولت خارج و به بخش خصوصی واگذار شود.
وی، تولید غذای ایده آل را از دغدغه های امروز جامعه برشمرد و گفت: صنعت غذا و دارو برای وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی اهمیت زیادی دارد چرا که غذا و دارو در سبد مصرفی مردم قرار دارد.
وی ادامه داد: غذا و دارو در واقع صنعتی گسترده و فراگیر است و باید بر روند تولید غذا از مزرعه تا سفره مراقبت های جدی اعمال شود و از این رو دستیابی به این هدف مهم، در گرو نظارت دقیق و مستمر است.
دکتر نیک روش اظهار کرد: با توجه به رویکردی که در کشور برای واگذاری امور به بخش خصوصی وجود دارد، برنامه واگذاری و اعطای تصدی مدیریت صنعت غذا و دارو به بخش غیرحاکمیتی و خصوصی در دستور کار وزارت بهداشت و درمان قرار دارد.
وی واگذاری صنعت غذا و دارو به بخش خصوصی را موجب کاهش حجم فعالیت ها و تسهیل در امور دانشگاه های علوم پزشکی در این حوزه برشمرد.
رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه در مورد برگزاری همایش مدیران و معاونین غذا و دارو منطقه 6 کشور، گفت: این همایش با هدف ایجاد تعامل و هم افزایی و بررسی کارشناسانه مشکلات در حوزه غذا و دارو برگزار شده و منطبق با برنامه آمایش سرزمینی وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی است.
در ادامه این نشست، معاونان و مدیران غذا و دارو دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی قطب ششم کشور دیدگاه و نظرات خود را بیان کردند و بعد از آن هم پنل های تخصصی برای واکاوی و بررسی مسائل و چالش های حوزه غذا و دارو تشکیل شد.
در تازه ترین آمار اعلام شده امسال،‌ شهرستان ساوه با جمعیتی حدود 285 هزار نفر دارای چهار بیمارستان با 382 تخت،‌ 184 پزشک عمومی و 115پزشک متخصص است.
26 مرکز بهداشتی درمانی در شهرستان ساوه فعالیت می کنند.
6539/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.