به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان، دکتر عظیم میرزا زاده روز دوشنبه در نشست با مدیران مراکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی دانشگاه‌های کلان منطقه سه آمایشی کشور در همدان افزود: سه سال از اجرای طرح تحول نظام سلامت می‌گذرد و اکنون وزارت بهداشت قصد دارد به منظور ارتقای کیفیت آموزش، با حفظ چارچوب این طرح را بازبینی کند.
وی اضافه کرد: برنامه بازبینی طرح تحول نظام سلامت هم اینک در مرحله تدوین است و این برنامه در اختیار مدیران مناطق قرار گرفت تا ایده و پیشنهادهای خود را مطرح کنند.
وی اضافه کرد: نوآوری آموزش مهمترین رویکرد حوزه معاونت آموزشی وزارت بهداشت است و این رویکرد هنگام بازنگری طرح تحول نظام سلامت مورد توجه قرار می گیرد.
رئیس مرکز مطالعات و توسعه آموزش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، هدف از برگزاری این نشست را نظارت مستقیم بر عملکرد مراکز مطالعات دانشگاه‌های علوم پزشکی کلان منطقه 3 و فراهم کردن بستر مشارکت مرکز مطالعات وزارت بهداشت با این دانشگاه‌ها عنوان کرد.
میرزا زاده اظهار کرد: با توجه به اینکه امکان مطالعه و بررسی دقیق همه جزئیات دانشگاه ها وجود ندارد بنابراین در قالب نشست های تخصصی، عملکردها بررسی می شود.
دبیر منطقه 3 آمایشی کشور و معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز گفت: اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی همدان 443 نفر است.
فرهاد فراهانی افزود: سیاست جدی جلوگیری از افزایش هیات علمی از سال 95 در دستور کار قرار گرفت و شمار اعضای هیات علمی از 450 به 415 نفر کاهش یافت.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی همدان بیان کرد: به منظور ارتقای کیفیت آموزش در مراکز آموزشی درمانی، واحد توسعه آموزش در بیمارستان‌های آموزشی در حال راه اندازی است در حالیکه پیشتر تنها مراکز تحقیقات در بیمارستانها وجود داشت.
در این نشست تخصصی، مدیران و نمایندگان مراکز مطالعات دانشگاه‌های علوم پزشکی کردستان، کرمانشاه، ایلام و همدان به ارائه گزارش‌ و بحث و تبادل نظر پرداختند.
مرکز جامع مدیریت آزمون‌های کلان منطقه سه آمایشی، این مرکز را متشکل از واحد IT، واحد آزمون‌های بین‌المللی زبان‌های خارجی و واحد تایپ سوالات عنوان کرد.
7526/2087
خبرنگار: علیرضا جهانگیری** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.