به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی دوشنبه در مراسم افتتاح شهرک خودرویی آبادان اظهار کرد : همه دستگاه های استان باید سعی کنند بوروکراسی دست و پاگیر اداری را کم کنند تا سرمایه گذار بخش خصوصی تمایل و رغبت بیشتری برای ورود و سرمایه گذاری در بخش های مختلف در استان پیدا کند.
وی افزود:تمام دستگاه های اجرایی و نظارتی استان برای توسعه و رشد سرمایه گذاری و توزیع و ایجاد اشتغال مولد در استان بسیج شوند.
شریعتی گفت:آمار بیکاری استان خوزستان در نیمه اول سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته و رتبه بی کاری خوزستان از 22 کشوری در سال گذشته به 19 در سال جاری رسیده است.
وی افزود: پتانسیل های استان برای ایجاد فرصت های اشتغال زیاد است و باید تلاش کنیم موانع سرمایه گذاری را کم کنیم.
استاندار خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود منطقه آزاد اروند را یکی از فعال ترین مناطق آزاد کشور در بخش ایجاد اشتغال دانست و گفت : ظرفیت های بسیاری دیگری در این منطقه وجود دارد و مردم نیز انتظار بیشتری از منطقه آزاد اروند دارند.
وی اظهار داشت: منطقه آزاد اروند باید نماد توسعه و پیشرفت استان خوزستان باشد و این روحیه را به کل استان منتقل کند.
به گزارش ایرنا در ادامه فرماندار آبادان بر ساماندهی صنوف مزاحم در سطح شهر تاکید کرد و گفت:بهره برداری از شهرک خودرویی در خارج از شهر باعث روان سازی ترافیک شهر خواهد شد.
عزیزالله شهبازی افزود: سیاست های دولت، استانداری خوزستان و سازمان منطقه آزاد اروند گشودن گره های سرمایه گذاری بخش خصوصی است تا این بخش باعث کسب و کار و رونق اقتصادی شود.
به گزارش ایرنا امام جمعه آبادان نیز گفت:عقب ماندگی آبادان مربوط به الان نیست بلکه مربوط به برنامه ریزی های غلط در برهه بعد از اتمام جنگ و بازسازی مناطق جنگی است.
حجت الاسلام علی ابراهیمی پور اظهار کرد: تنها راه برون رفت از مشکلات آبادان استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی است.
وی با تاکید بر استفاده از نیروهای بومی در طرح های اشتغالزایی آبادان گفت: متاسفانه برخی از مدیران آبادان نسبت به مشکلات جوانان توجه لازم را ندارند.‌
حجت الاسلام ابراهیمی پور افزود: هم اینک برخی از افراد به کار گرفته شده در فاز 2 پالایشگاه آبادان با سفارش برخی از مدیران وارد کار شده اند در حالی که جوانان متخصص شهر بیکار هستند.
شهرک خودرویی آبادان با مساحت ۴۵ هزار مترمربع و اعتبار ۷۰۰ میلیارد ریال ساخته شده است.
در این مراسم اسمعیل زمانی مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند، عبدالله کعبی قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند و جمعی از مدیران استانی و شهرستان آبادان حضور داشتند.
3015/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.