به گزارش ایرنا،کیفیت و کمیت خدمات رفاهی عمومی شهری یکی از مهمترین مواردی است که در سال های اخیر در گتوند کمتر به آن توجه شده و این امر موجب شده شهروندان گتوندی از کمترین خدمات و امکانات شهری بهره مند باشند.
هر مسافر در بدو ورود به گتوند با شهری محروم از خدمات شهری از جمله مبلمان شهری، فضای سبز ، سایبان، پارک محله ای، تاکسی شهری،روشنایی و نورپردازی، المان شهری، زمین و وسایل ورزشی و مشکلاتی چون بهسازی نشدن معابر و سرویس های بهداشتی و ساماندهی نشدن فاضلاب و آب های سطحی در بسیاری از مناطق این شهر مواجه می شود.
در این میان برخی شهروندان گتوندی علت بسیاری از مشکلات شهری و ضعف در خدمات شهری را بکار نگرفتن پیمانکاران توانمند و با ذوق و نیز عدم استفاده از مشاوران باتجربه و کاردان در برخی از طرح های شهری عنوان می کنند.
یکی از شهروندان گتوندی ضمن گله مندی از ضعف در نگهداری فضای سبز شهری که آنرا ناشی از سهل انگاری پیمانکاران در سال های اخیر دانست گفت: برخی کارگران شهرداری و پیمانکاران در نگهداری از فضای سبز و آبیاری آن به درستی عمل نمی کنند.
وی گفت: با وجود اینکه در سال های اخیر بخش قابل توجهی از اعتبارات شهرداری صرف نگهداری فضای سبز پارک های سطح شهر شده اما این شهر فضای سبز چندان مناسبی ندارد ضمن اینکه به دلیل هرس غیر اصولی بخشی از فضای سبز شهری از بین رفته و یا به مخروبه ای در سطح شهر تبدیل شده است.
یکی دیگر از شهروندان گتوندی با بیان اینکه شهروندان در قبال پرداخت عوارض به شهرداری انتظار ارائه خدمات مطلوب را دارند و شهرداری موظف به ارائه خدمات به شهروندان است گفت: در سال های گذشته توجه چندانی به حفظ فضای سبز بلوارها ،خیابان ها و کوچه های شهر گتوند نشد.
یکی از بازاریان گتوند نبود تاکسی بی سیم ،ضعف در نظافت بازار این شهر به ویژه بازارچه شهرداری،نبود آبخوری و سرویس بهداشتی برای مسافران، بازار شب و جمعه بازار، شبکه سنتی و غیر بهداشتی دفع آب های سطحی و فاضلاب شهری و نیز فقدان پارک محله ای را از مهمترین مشکلات شهری در گتوند عنوان کرد.
عبدالخالق صفری نبود پل ارتباطی از مرکز شهر گتوند با بخش عقیلی بر روی رودخانه کارون برای کاهش مسیر را یکی دیگر از مشکلات شهر گتوند نام برد و گفت:با احداث این پل مردم بخش عقیلی می توانند از امکانات شهری گتوند استفاده کنند هم با کاهش مسیر استفاده از امکانات بخش عقیلی برای مردم گتوند امکان پذیرتر می شود.
هادی اسکندری راد یکی ازکارشناسان معماری و شهرسازی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: سرانه فضای سبز بافت شهری گتوند بسیار پایین تر از سرانه استاندارد بوده ضمن اینکه
مبلمان شهری در گتوند تعریف نشده است.
شهردار گتوند در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه مشکلات زیادی از گذشته در این شهر برجای مانده است،گفت: یکی از مواردی که احداث پارک های محلی و فضای سبز را در شهر گتوند با مانع مواجه کرده ، در نظر نگرفتن فضا برای احداث پارک محله ای بوده و در اکثر نقاط این شهر در محدوده اختصاص یافته به فضای سبز ساخت و ساز شده است.
صدیقه میری افزود: در حال حاضر برای پارک محله ای و فضای سبز در بیشتر نقاط، فضای کافی وجود ندارد و برنامه داریم تا فضای سبز را توسعه دهیم و در نقاطی که فضای سبز وجود دارد در حال اصلاح،گل کاری و درختکاری در این مناطق هستیم تا وضعیت فضای سبز در شهر گتوند ساماندهی شود.
وی در خصوص روشنایی معابر و دیگر نقاط شهر گتوند نیز گفت:روشنایی و نورپردازی بلوار ورودی شهر و معابر گتوند با همکاری اداره برق شهرستان در حال انجام است، نقاط اولویت دار امسال و دیگر نقاط در ابتدای سال آینده اجرا می شود.
شهردار گتوند از افتتاح پارک خانواده در این شهر خبر داد وگفت: طراحی این پارک اصولی و کارشناسی نیست لذا در حال اصلاح و تکمیل آن هستیم تااین پارک قبل از عید نوروز به بهره برداری برسد.
میری راه اندازی پارکینگ با مساحت 2 هزار متر مربع در مرکز شهر گتوند برای کنترل ترافیک بازار در دهه فجر را از جمله اقدامات خوب شهرداری عنوان کرد و گفت: این پارکینک از تراکم ترافیک بازار می کاهد و همچنین تردد در بازار مرکز شهر را تسهیل می کند.
شهردار گتوند آسفالت معابر و خیابان های این شهر را از اولویت های این شهرداری عنوان کرد و افزود: به دنبال کار مشترک با اداره راه و شهرسازی هستیم، تا پس از توافق و تامین قیر رایگان بخش زیادی از معابر و خیابان های شهر گتوند که وضعیت نامناسبی دارند آسفالت شوند.
شهردار گتوند راه اندازی کارخانه آسفالت تعطیل شده در سال های به عنوان منبع درآمد پایدار شهرداری، ساماندهی تاکسی شهری و بازارچه شهرداری، احداث ساختمان جدید آتش نشانی، ایجاد مبلمان شهری،نقاشی و زیباسازی دیوارها، رنگ آمیزی جدول ها و مبلمان شهری، ایجاد آبنما در سطح شهر و اصلاح میدان ها را از جمله برنامه های این شهرداری در آینده نزدیک در گتوند عنوان کرد.
7467/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.