به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند شامگاه چهارشنبه در جلسه هماهنگی ستاد بازسازی مناطق زلزله زده که در سرسرای تدبیر برگزار شد، مهم ترین بخش مصوبه دوم اعتبارات دولت به مناطق زلزله زده را توجه به مستاجران دانست و گفت: دولت برای هر خانواده مستاجر 400 میلیون ریال تسهیلات در نظر گرفته است.
وی در ادامه از فرمانداران خواست با کمک شهرداری ها برای احداث واحدهای مسکونی مستاجران اگر زمین ندارند، زمین مورد نیاز را به اداره راه و شهرسازی معرفی کنند.
او همچنین یکی دیگر از بخش های مهم مصوبه دوم دولت را افزایش سقف تسهیلات 12 میلیونی تومانی واحدهای تعمیری به 400 میلیون ریال در شهرها و 300 میلیون ریال در روستاها عنوان کرد.
بازوند همچنین اختصاص 500 میلیارد تومان برای بازسازی و نوسازی زیرساخت های دستگاه های اجرایی، 15 میلیارد تومان پروژه های عمرانی شهرداری ها، 10 میلیارد تومان برای بازسازی پادگان ها و مراکز نظامی را از دیگر بخش های مصوبه دوم دولت برای مناطق زلزله زده استان کرمانشاه اعلام کرد.
استاندار کرمانشاه اضافه کرد: دولت 15 میلیارد تومان برای صدور رایگان پروانه ساخت و نقشه نظام مهندسی مناطق زلزله زده در نظر گرفته شده است.
وی در ادامه از همه دستگاه های اجرایی، فرمانداران و شهرداری ها خواست زلزله را به فرصتی ارزشمند برای توسعه این مناطق آسیب دیده تبدیل کنند و طرح ها و پروژه های عمرانی و توسعه ای خود را به استانداری معرفی کنند.
مدیرکل دفتر بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز از پی کنی پنج هزار و 919 واحد و اسکلت سازی هزار و 527 واحد مسکونی در مناطق زلزله زده خبر داد و اظهار امیدواری کرد، تا اوایل تیر ماه سال آتی مرحله سفت کاری تمام واحد مسکونی تخریبی به پایان برسد.
مجید جودی با بیان اینکه در روستاها مشکل خاصی وجود ندارد و کارها به خوبی پیش می رود، گفت: کار بازسازی در شهر به دلیل پروسه طولانی صدور پروانه و نقشه نظام مهندسی (ماده پنج شهری نقشه تفضیلی) به کندی پیش می رود.
در این جلسه همچنین نماینده بیمه آرمان از پرداخت 25 میلیارد و 700 میلیون تومان برای خسارت واحدهای مسکونی آسیب دیده زلزله زیرپوشش این بیمه خبر داد و گفت: میزان پرداختی های این بیمه ممکن است در ارزیابی بعدی به بیش از 30 میلیارد تومان برسد.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 90 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
3209/8066 خبرنگار:عباداله آذرگون ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.