به گزارش خبرنگار ایرنا، فرماندار قصرشیرین در حاشیه این آیین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ابراز امیدواری کرد: با کمک همه دستگاه های اجرایی، بناهای تخریب شده ناشی از زلزله هفت و سه دهم ریشتری 21 آبان در شهر قصرشیرین را در کمترین زمان ممکن دوباره بنا کنیم.
فرامرز اکبری افزود: با ارزیابی صورت گرفته، 190 واحد تخریبی نوع یک در شهرستان قصرشیرین شناسایی شد که از این تعداد، 50 واحد مسکونی برای صدور پروانه ساخت به شهرداری معرفی شده است.
وی اضافه کرد: تلاش می شود با همکاری همه دستگاه ها تا شب عید بخش عمده سفت کاری 190 واحد مسکونی شهری انجام شود.
فرماندار قصرشیرین اظهارداشت: بانک های عامل هم اکنون آمادگی پرداخت تسهیلات را دارند و بنیاد مسکن، شهرداری و سازمان نظام مهندسی، هماهنگی خوبی دارند تا مشکلات مردم حل شود.
اکبری افزود: تاکنون بیش از 70 میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تعمیری پرداخت شد و بقیه واحدها نیز با پیگیری استاندار کرمانشاه و مصوبه دولت، در صورت تامین اعتبار موردنیاز در مرحله پرداخت قرار می گیرند.
وی گفت: با توجه به شرایط اقلیمی و درپیش بودن فصل گرما، تلاش می شود تا پایان اردیبهشت، بخش زیادی از کار بازسازی واحدهای تخریبی ناشی از زلزله اخیر به اتمام برسد.
وی از مردم زلزله زده قصرشیرین خواست برای بازسازی واحدهای مسکونی، با جدیت پای کار باشند و با دستگاه های مسئول همکاری کنند تا کار بازسازی با سرعت بیشتری انجام شود.
فرماندار قصرشیرین همچنین، از ارزیابی پنج هزار و 682 واحد مسکونی خسارت دیده ناشی از زلزله اخیر این شهرستان از سوی بنیاد مسکن استان تهران به عنوان معین بازسازی این منطقه مرزی خبر داد.
اکبری اضافه کرد که از مجموع واحدهای ارزیابی شده، یک هزار و 187 واحد مسکونی شهری و روستایی تخریبی نوع یک و 2 و سه هزار و 991 واحد مسکونی این مناطق نیز از نوع تعمیری نوع یک، 2 و سه هستند.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 90 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
7079/3012/8066 خبرنگار:نازنین باباخانی **انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.