حمید کوراوند شنبه با حضور در دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی شهرستان آبادان با اشاره به مشکلات زیر ساختی در مناطق حاشیه ای آبادان اظهار کرد: مشکلات حاشیه شهر بسیار بیشتر از مشکلات مرکز شهر است و کمبود زیرساخت های شهری در این مناطق، زندگی را برای حاشیه نشین ها سخت کرده است.
رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر آبادان گفت:در برنامه ریزی های انجام شده تامین زیرساخت های بخش حاشیه آبادان در اولویت فعالیت های عمرانی قرار گرفت و با اختصاص 650 میلیارد ریال اعتبار به مناطق شطیط، علوانیه، سلیج، دهکده بریم، امیر آباد و ذوالفقاری بخشی از زیر ساخت های شهری از جمله آسفالت، جدول گذاری و روشنایی خیابان های این مناطق تامین می شود.
کوراوند تصریح کرد:مشکلات حاشیه شهر هر چه بیشتر باشد تاثیر منفی بیشتری به مرکز شهر می گذارد و مشکلات را در این مناطق تشدید می کند.
وی با تاکید بر ضرورت مدیریت منابع و تخصیص بودجه در شهرداری افزود : درآمد زایی شهرداری نیاز به مدیریت قوی منابع و تخصیص بودجه دارد در حالی که در چند سال گذشته آبادان قربانی تصمیمات اشتباه و هدر دادن بودجه شهری شده است.
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر آبادان گفت:پس از انتخاب حسین حمیدپور به عنوان شهردار آبادان هزینه های متفرقه و اضافی شهرداری و شورا حذف شد و درآمد شهرداری، مدیریت و اولویت بندی شد.
کوراوند خواستار سرعت بخشیدن به پروژه هاید عمرانی در شهر شد و گفت: روند رشد و توسعه شهری در آبادان بسیار کند صورت می گیرد. وی وی با بیان اینکه آبادان شهری با منابع بالاست ولی همچنان خرابی های جنگ را در تار و پود آن می بینیم افزود: آبادان شهری کارگاهی است و هنوز در مرکز این شهر خانه های کلنگی با آثار ترکش و گلوله وجود دارد.
وی افزود:شهردار جدید پس از سه ماه حضور در شهرداری نتوانسته آنطور که انتظار داشتیم کار کند زیرا روند تغییرات شهری به کندی صورت می گیرد و با توجه به برنامه هایی که به شورای شهر ارائه شده، در مقایسه با شهر های دیگر تغییر خاصی نداشته است.

**صنعت ساختمان
رئیس کمیسیون عمرانی شورای شهر آبادان محور توسعه و تغییرات در آبادان را صنعت ساختمان دانست و اظهار کرد:صنعت ساختمان در آبادان در واقع با افزایش درآمد زایی برای شهرداری و از سویی دیگر افزایش عمران شهری و زیبا سازی شهری به صورت یک معادله برد برد عمل می کند.
کوراوند تصریح کرد:مردم و سرمایه گذاران اگر به بخش صنعت ساختمان ورود کنند این شهر خود به خود ساخته می شود و چرخه درآمد زایی شهرداری سبب افزایش خدمات شهری به شهروندان می شود.
وی افزود:تسهیل در ساخت و سازهای شهری، فرآیند های اداری مجوز های ساخت، کاهش برخی هزینه ها و بخشودگی بخشی از جریمه ها، سبب ترغیب و تشویق صنعت ساختمان می شود، تشویق این بخش توسعه شهری و عمرانی را در پی خواهد داشت.

**گردشگری و تجارت
رئیس کمیسیون عمرانی شهرداری آبادان گفت:آینده آبادان باید در دو مقوله صنعت گردشگری و تجارت رونق پیدا کند چرا که هر چه بیشتر در این دو مقوله کار شود موفقیت بیشتری در توانمند سازی اقتصادی شهروندان و تغییر شهر به سمت توسعه شهری حاصل می شود.
وی ادامه داد:مبنای جذب سرمایه گذاران ، توسعه زیرساخت های شهری است ولی در آبادان به لحاظ زیر ساختی مشکلات زیادی وجود دارد ولی اولویت برنامه های اجرایی شهرداری و شورای شهر است.
کوراوند طرح ساحل سازی بهمنشیر را از جمله طرح های تحول گردشگری در آبادان عنوان کرد و گفت : قطعا با پایان یافتن پروژه ساحل سازی بهمنشیر می توان سرمایه گذاران را تشویق به کار در این شهر کرد.
وی اظهار کرد:در بخش گردشگری آبی، احداث پارک آبی نیز در دست بررسی است تا بتوانیم از ظرفیت های آبی شهر استفاده کنیم.

**شهر طلا
عضو شورای شهر آبادان از سرمایه گذاری شرکت طلا سازان ایتالیایی خبر داد و گفت:برای رونق این صنعت چند سرمایه گذار ایتالیایی با منطقه آزاد اروند تفاهم نامه ای داشتند که بر مبنای این تفاهم نامه شهر طلا در منطقه آزاد اروند اجرا می شود که می تواند موجب تحول اقتصادی در این شهر شود.
کوراوند افزود:با تبدیل شدن آبادان به شهر طلا سازان، از شهر های مختلف برای تهیه طلای ساخت ایتالیا که یکی از برند های اقتصادی جهان است توریسم های گردشگر برای دیدن و خرید طلای ایتالیایی در آبادان حضور خواهند یافت.

**ساماندهی دست فروشان
رئیس کمیسیون عمرانی شورای شهر آبادان گفت:برای ساماندهی دستفروشان ابتدا باید آسیب شناسی اجتماعی شود چرا که ضعیف ترین قشری که برای امرار معاش کنار خیابان ها اقدام به دستفروشی می کنند از ناچاری و بیکاری است و نباید با اعمال قانون به زخم های آنها نمک پاشید.
وی افزود:هر ارگانی که اقدام به رفع دستفروشان و یا ساماندهی آنها کند ، باید مشکل اصلی و علت دستفروشی را برطرف کند و در واقع حذف دستفروشان از شهر، پاک کردن صورت مسئله است.
7104/7165/6064
خبرنگار:مسعود گادار**تنظیم کننده:حمیدرضا ترابی فرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.