به گزارش ایرنا عباس صوفی روز شنبه در جشنواره شهروندان برگزیده همدان با بیان اینکه امروزه مشارکت مردم در کمک به اجرای برنامه ها و اهداف مدیریت شهری در سطح جهان مورد توجه قرار دارد افزود: باید توجه داشت که شکوفایی و آبادانی شهرها بدون مشارکت مردم تحقق نمی یابد.
وی اضافه کرد: هدف ما جلب رضایت شهروندان و حل دغدغه ها و مشکلات آنان است و برهمین اساس تشویق آنها برای کمک به تحقق اهداف مدیریت شهری حایز اهمیت است و در مقابل نیز با برگزاری جشنواره شهروندان برگزیده، افراد اخلاق مدار، مسئولیت پذیر ، قانون مدار، کوشا و خلاق نیز مورد تقدیر قرار می گیرند.
صوفی بیان کرد: شهر پویا نیاز به شهروندان فعال، با انگیزه و پرانرژی دارد و با برخورداری از این ویژگی ها است که مدیریت شهری نیز توان مضاعف را برای آبادانی شهر بکار می گیرد.
وی خاطرنشان کرد: شورا و شهرداری همدان اهمیت خاصی به برگزاری جشنواره شهروندان برگزیده قائل است چرا که ویژگی این شهروندان می تواند الگویی برای سایرین باشد تا نسبت به تغییر در روش و سبک زندگی اقدام کنند.
رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز در این آیین با تاکید بر اینکه مردم سلولهای زنده شهر هستند گفت: هرچقدر شهروندان پویا و پرانرژی باشند، به طورقطع توسعه و اعتلای شهر را شاهد خواهیم بود.
ابراهیم مولوی افزود: توسعه و تحول شهرهمدان مستلزم مشارکت عموم مردم در برنامه ها است و مدیریت شهری نیز در مقابل تمام تلاش خود را برای حل مشکلات و دغدغه ها بکار خواهد گرفت.
وی بیان کرد: پس از یازده سال شاهد برگزاری جشنواره شهروندان برگزیده خواهیم بود و این نشان می دهد که شورای پنجم در اهمیت قایل شدن به الگوهای مردمی توجه لازم را دارد.
وی خاطرنشان کرد: این جشنواره بهار امسال همزماه با سالروز تشکیل شوراهای شهر و روستا برگزار می شود و تا زمان اجرای جشنواره نسبت به کیفی سازی آن اقدام خواهد شد.
برگزاری مراسم اختتامیه، معرفی و تجلیل از شهروندان برگزیده همدان در بهار سال 97 مصادف با روز شوراها پیش‌بینی شده است.
مهلت ثبت ‌نام و تحویل مدارک شهروندان از 7 بهمن تا 20 اسفندماه امسال خواهد بود که داوری و بررسی پرونده‌ها نیز از 21 اسفندماه امسال آغازمی شود.
همچنین آدرس دبیرخانه 'جشنواره شهروندان برگزیده همدان'، مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان واقع در مرکز همایش‌های قرآنی و بین‌المللی است.
7520/2087
خبرنگار: میثم ناصرنژاد** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.