به گزارش ایرنا مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند دوشنبه در آیین رونمایی این پوستر در سالن اجتماعات منطقه آزاد اروند گفت: در هفتمین جشنواره بین المللی شعر سپید عربی 18 شاعر از کشورهای اسلامی عراق، بحرین، لبنان ، سوریه، عمان، تونس و مراکش، شرکت می کنند.
همایون قنواتی با بیان اینکه جایگاه ادبیات همواره در جامعه ایرانی بنیاد بسیار محکمی دارد، گفت: هویت فرهنگی ما ایرانیان با هنر و شعر گره خورده و توجه به ادبیات یکی از ویژگی های بارز مردمان این سرزمین است.
وی افزود: با توجه به اینکه بخشی از ساکنان این منطقه به زبان عربی صحبت می کنند، همین می تواند یک پل ارتباطی بین مردمان منطقه و شاعران برجسته کشورهای حوزه ادبیات عرب برقرار کند.
وی به دیدار مدیران فرهنگی بصره از منطقه آزاد اروند اشاره کرد و گفت: در هفته اخیر مدیران فرهنگی بصره عراق از فضاهای مختلف اعم از سینمای جوان، آموزشگاهها در حوزه های فرهنگی هنری، هنرهای تجسمی، موسیقی و توانمندی های هنرمندان اهل فرهنگ دیدن کردند وبا دیدن توانمندی های هنرمندان ایرانی برای برقراری ارتباط نزدیک و همکاری با منطقه آزاد اروند ابراز تمایل کردند.
وی یکی از بخش های هفتمین جشنواره شعر سپید عربی، را شعرخوانی با عنوان جایگاه شعر سپید امروز جهان عنوان کرد و گفت: در این جشنواره علاوه بر برگزاری جلسات نقد و بررسی ادبیات عرب شعر سپید، بخش های جانبی دیگری در فضاهای توریستی و گردشگری منطقه نیز برای شرکت کنندگان دیده شده است.
قنواتی از برگزاری جلسات و نشست گروهی با شاعران منطقه آزاد اروند ودعوت از بزرگان شعر سپید ایران در این جشنواره و ارائه مجموعه فعالیت ها و آثار آنها همزمان با برگزاری جشنواره سخن گفت.
دبیر هفتمین جشنواره بین‌المللی شعر سپید عربی نیز در این نشست گفت: هفتمین جشنواره بین‌المللی شعر سپید عربی در تاریخ بیستم دی ماه سال جاری در آبادان به مدت چهار روز برگزار می شود.
جمال نصاری افزود: سال گذشته 11 شاعر خارجی در این جشنواره شرکت داشتند که امسال این تعداد به ١٨ شاعر رسیده است .
وی ادامه داد: در این جشنواره چهار جلسه نقد و شعرخوانی و همچنین سه جلسه شعر و موسیقی نیز اجرا می‌شود.
دبیر هفتمین جشنواره بین‌المللی شعر سپید عربی تعداد کشورهای شرکت کننده در این جشنواره را در سال گذشته، پنج کشور و امسال هفت کشور اعلام کرد.
نصاری با بیان اینکه در این جشنواره از چهار مجموعه شعر نویسندگان خوزستانی رونمایی می‌شود، گفت: در این جشنواره 35 شاعر از شهرهای تهران، قم، اهواز، آبادان، خرمشهر و شادگان شرکت دارند.
/6002 7100/7165 /
خبرنگار: کمیله حجازی ** تنظیم: حمید رضا ترابی فرد **انتشاردهنده:کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.