حجت الاسلام و المسلمین محمدمهدی بهداروند عضو شورای نظارت و ارزشیابی اداره کل هنرهای نمایشی، در دهمین همایش « در کوچه آفتاب» بزرگداشت قیصر امین‌پور که دیروز سه‌شنبه نهم آبان در گتوند برگزار شد، گفت: اندیشه‌های قیصر امین‌پور که در شعر او منعکس شده‌است نیاز به بررسی دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، دهمین همایش « در کوچه آفتاب» بزرگداشت قیصر امین‌پور با حضور برخی از مسئولان استانی و چهره‌های ادبی و فرهنگی کشور، شامگاه گذشته نهم آبانماه در گتوند برگزار ‌شد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدمهدی بهداروند عضو شورای نظارت و ارزشیابی اداره کل هنرهای نمایشی و یکی از حاضران در  همایش بزرگداشت قیصر امین‌پور، ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این  همایش در شهرستان گتوند، زادگاه این شاعر، امیدوار شد که این همایش در سطح ملی برگزار شود.

وی با اشاره به کارگاه آموزش تخصصی شعر که پیش از شروع مراسم همایش تشکیل شد، این کارگاه را تحسین کرد و گفت: کارگاه آموزشی با حضور اساتید ادبیات کشور؛ جواد محقق، اسماعیل امینی، ارمغان بهداروند، تشکیل شد که با استقبال خوب هنرجویان روبرو شد و یکی از برنامه‌های بسیار مفید همایش بود.

وی افزود: اشعاری در مقام قیصر امین‌پور و موضوعاتی متناسب با این روزها سروده شد که در مجموع حال و هوای بسیار خوبی در شهرستان گتوند به وجود آورد و امیدوارم شاهد تداوم این همایش در سال‌های آتی باشیم.

عضو شورای نظارت و ارزشیابی اداره کل هنرهای نمایشی، بررسی اندیشه‌های شعر امین‌پور را ضروری دانست و گفت: امیدواریم در سال آینده کتاب‌ها، مقالات، پژوهش‌ها و پایان‌نامه‌هایی با موضوع شعر و اندیشه قیصر امین‌پور تالیف شود تا در دوره‌های آینده فرصتی برای معرفی و بررسی این پژوهش‌ها فراهم شود.

بهداروند تجانس و ارتباط با مطالبات اجتماعی و نیازهای مردم را از مهمترین ویژگی‌های شعر امین‌پور برشمرد و این ویژگی را مهمترین عامل محبوبیت این شاعر و وسعت گستره مخاطبان او دانست.

لازم به ذکر است در این مراسم که با حضور محمد جوروند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد، بزرگانی از حوزه شعر و ادبیات همچون جواد محقق، اسماعیل امینی و دیگر دوستداران شعر و ادبیات و پدر مرحوم قیصر امین پور حضور داشتند.

در این  همایش با تقدیر از شش شاعر برگزیده با اهداء لوح تقدیر، تندیس و کارت هدیه تجلیل شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.