به گزارش خبرنگار ایرنا شاعران شرکت کننده در این همایش با موضوع 'قیصر شاعر انقلاب و دفاع مقدس' به شعرخوانی پرداختند.
امام جمعه گتوند در این همایش ادبی با بیان بزرگی اشعار و نام قیصر امین پور بر توجه بیشتر مسئولان کشوری و استانی به این شاعر گرانقدرتاکید کرد و گفت: شهرستان گتوند به دلیل محروم بودن برای قیصر در حداقل ها مانده و صدای مردم این شهرستان شنیده نمی شود.
حجت الاسلام محمدعلی شاه آبادی به پیگیری صورت گرفته با شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور و دیگر مسئولان ذیربط در خصوص ثبت هشتم آبان سالروز در گذشت قیصر امین پور به عنوان روز 'شعر انقلابی و دفاع مقدس' در تقویم رسمی کشور اشاره کرد و افزود: تاکنون در این خصوص به نتیجه ای نرسیده ایم.
وی با اشاره به وضعیت آرامگاه قیصر امین پور ادامه داد: آرامگاه این شاعر بلند آوازه کشورمان در زادگاهش گتوند توسعه نیافته، و رها شده است.
شاعر،پژوهشگر و منتقد ادبی کشور نیز در این همایش با اشاره به اشعار و ویژگی شخصیت قیصر گفت: قیصر در خدمت مردم بود و قشر جوان و نوجوان را توجه می کرد و پر و بال می داد.
اسماعیل امینی از عدم توجه به شعرای جوان و نوجوان مستعد گتوند انتقاد کرد افزود: گتوند از شعرای نوجوان و جوان خوبی برخوردار است که باید از سوی مسئولان این شهرستان حمایت و پشتیبانی شود.
محمد جوروند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان نیز در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: همانطور که قول داده بودیم امسال همایش استانی شعر درکوچه آفتاب ویژه بزرگداشت قیصر در گتوند با حضور شعرا و نویسندگان کشوری از جمله محمد جواد محقق، اسماعیل امینی، بهمن ساکی و ارمغان بهداروند برگزار شد و بنا داریم در سال های آتی این رویداد را به صورت ملی برگزار کنیم و محقق شدن این موضوع همکاری و تلاش مسئولان شهرستانی را نیز می طلبد.
در پایان این مراسم از مراد امین پور پدر قیصر و همچنین شعرای برتر در این همایش و دست اندرکاران این مراسم تجلیل شد.
همچنین در حاشیه این همایش، نمایشگاه عکس و کتاب ویژه سالگرد زنده یاد دکتر قیصر امین پور شاعر معاصر انقلاب و دفاع مقدس در تالار همایش های قیصر در معرض دید علاقه مندان قرار گرفت.
به گزارش ایرنا پیش از این آیین نیز 2 کارگاه نقد و بررسی شعر و دوره آموزشی شعر ویژه یادمان دکتر قیصر امین پور با حضور شاعران برجسته کشور از جمله محمد جواد محقق،بهمن ساکی،ارمغان بهداروند و اسماعیل امینی امروز در سالن اجتماعات اداره کتابخانه های عمومی و دفتر انجمن شعر قیصر شهرستان گتوند برگزار شد.
در این کارگاه که با استقبال شعرا،هنرمندگان و نویسندگان استانی برگزار شد،اساتید کشوری به بررسی و تحلیل اشعار قیصر پرداختند.
قیصر امین پور از زمره شاعرانی بود که از همان آغاز فعالیت حوزه هنری به جمع گروه شعر پیوست، و همگام با سایر شاعران فعال حوزه هنری در بسیاری از شب های شعر برگزار شده در جبهه های دفاع مقدس شرکت کرد، و در مناطق مختلف عملیاتی به شعرخوانی پرداخت.
گل ها همه آفتابگردانند، تنفس صبح و در کوچه آفتاب، آینه های ناگهان و دستور زبان عشق از مجموعه های شعر این شاعر برای بزرگسالان هستند.گزینه اشعار وی در سال 1378 منتشر شد. توفان در پرانتز (نثر ادبی) و منظومه ظهر روز دهم (برای نوجوانان) ، سنت و نوآوری در شعر معاصر و شعر و کودکی ، از دیگر آثار او هستند.
قیصر امین پور متولد شهرستان گتوند در 8 آبان ماه سال 1386 درگذشت و در زادگاهش به خاک سپرده شد.
7467/6068 خبرنگار: باقرابراهیمی**انتشار:محمدعلی فریدپناه کانال خبری ایرنا خوزستان @ irnaahvaz
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار استان خوزستان به کانال http://www.telegram.me/irnaahvaz بپیوندید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.