به گزارش ایرنا، صابر سهرابی شامگاه پنجشنبه با تاکید بر اهمیت ظرفیت های غنی و کم نظیر فرهنگی، هنری و گردشگری شهر شیراز افزود: در این کارگروه مسائل مربوط به زیرساخت های گردشگری همچون باغ موزه مشاهیر، موزه سعدی، مجموعه زندیه و تالار مرکزی شیراز به طور جدی پیگیری می شود.
وی ادامه داد: در مراحل بعدی فعالیت این کارگروه، بررسی مسائل فرهنگی و گردشگری در دیگر شهرستان های استان در دستور کار قرار خواهد گرفت.
سهرابی درباره مصوبات نخستین جلسه کارگروه فرهنگ و هنر و زیرساخت های فرهنگی شهر شیراز هم گفت: در این جلسه مباحثی در خصوص طرح ترافیکی گذر حافظ مطرح شد و مقرر گردد که شهرداری شیراز طرح اولیه این گذر را تهیه و تدوین کند.
وی افزود: تعیین تکلیف مشکلات موزه مشاهیر برای تملک ساختمان های مجاور تا 15 آذرماه جاری و همچنین تنظیم قرارداد باغ موزه مشاهیر با پیمانکاران مربوطه جهت اتمام طرح تا 2 و نیم سال آینده از دیگر مواردی بود که در کارگروه فرهنگ و هنر شیراز مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آنها را با جدیت دنبال کند.
مشاور استاندار و مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس بیان کرد: در این کارگروه در خصوص رفع موانع و مشکلات مجموعه زندیه نیز بحث و تبادل نظر شد که بر اساس آن به شهرداری شیراز، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تکلیف شد که ضمن بررسی موضوع، در 2 بازه زمانی کوتاه مدت و بلند مدت به رفع مشکلات موجود بپردازد.
بنا بر اعلام اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس، کارگروه فرهنگ، هنر و توسعه زیرساخت های فرهنگی شهر شیراز هر 2 هفته یک مرتبه به ریاست استاندار تشکیل جلسه خواهد داد.
شهردار شیراز، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان، معاون امور گردشگری و زیارتی استانداری، رئیس دانشگاه هنر شیراز و مشاور استاندار و مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس از اعضای این کارگروه هستند.
6122/ 2027
خبرنگار: سارنگ عبدالهی ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.