به گزارش ایرنا یکی از این کشاورزان با ورود به این جلسه خطاب به حاضران گفت: از مسئولان درخواست می کنیم که مشکلات موجود بر سر راه کشاورزی شادگان را مرتفع کنند زیرا معیشت ما صرفا از این طریق تامین می شود.
وی گفت: ما نخلهایمان را ازدست داده ایم ، عدم تامین حق آبه اراضی شادگان و دادن حقابه ما به مناطق دیگر شرعا و قانونا حرام است ، دست مسئولان را می بوسیم ، پای آنها را می بوسیم ... به مشکلات ما رسیدگی کنند.
کیامرث حاجی زاده مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با بیان اینکه برای رسیدگی به مشکل شما تشکیل جلسه داده ایم از کشاورزان خواست از سالن خارج شوند و گفت: تنها نمایندگان مجلس، فرمانداران، مدیران حوزه آب و برق، سازمان کشاورزی، هواشناسی و نیروی انتظامی به این جلسه دعوت شده اند و از مابقی خواهش می کنیم جلسه را ترک کنند.
امام جمعه شادگان نیز چندی پیش درزمینه مشکلات کشاورزان این شهرستان به ایرنا گفت: شادگان با 231 روستا از بافتی روستایی برخوردار است وحیات و چرخه اقتصاد روستاها به آب بستگی دارد لذا کمبود آب کشاورزی معیشت مردم را به خطر انداخته است.
حجت الاسلام سیدمجید شرفی اظهار کرد: متاسفانه زمین های کشاورزی و نخلستان های شادگان بدلیل بی آبی در حال نابود شدن هستند و این وضعیت موجب قطع تنها منبع درآمد اغلب کشاورزان منطقه می شود.
به گزارش ایرنا پیش از این نیز استاندار خوزستان نسبت به نابودی نخیلات شادگان هشدار داده و گفته بود: تنش آبی در حوضه رودخانه مارون- جراحی نخیلات شادگان را که در انتهای این حوضه قرار دارند، با خطر خشک شدن و نابودی مواجه کرده است.
شادگان در جنوب خوزستان قرار دارد، اراضی کشاورزی این شهرستان 30 هزار هکتار و نخیلات 12 هزار هکتار وسعت دارد.
گندم، انواع سبزیجات، بامیه و خرما از عمده‌ترین محصولات کشاورزی منطقه به‌شمار می‌روند و حیات اقتصادی مردم شادگان بر پایه کشاورزی است.
شهرستان شادگان و تالاب بین المللی شادگان در انتهای رودخانه جراحی چند سالی است که با تنش آبی روبه رو هستند.
6002 خبرنگار: ندا رضاپور**انتشار: کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.