به گزارش ایرنا، علیرضا رزم حسینی روز پنجشنبه در نشست ستاد مدیریت بحران استان کرمان در محل چادرهای امدادی منطقه زلزله زده هرجند با بیان اینکه ستاد مدیریت بحران برای چندمین مرتبه در کانون زلزله تشکیل شده و تیمهای امدادی هلال احمر، ستاد بحران، بنیاد مسکن، نیروی انتظامی و سایر نهادهای دست اندرکار، وظایف خود را به خوبی انجام داده اند افزود: ارائه خدمات به زلزله زدگان همچنان ادامه دارد.
وی از همکاری نمایندگان مجلس نیز تقدیر کرد و گفت: نمایندگان مجلس در سطح ملی و استانی مسائل مربوطه را به خوبی پیگیری کردند.
استاندار کرمان به ارسال کمک هایی از سایر استانها به استان کرمان خبر داد و گفت: بر اساس تجربیاتی که از زلزله‌ های قبل مانند زلزله بم، گلباف و غیره داریم، باید در حوزه پیشگیری از بحران فعال شده و بر اساس یک طرح مدون وظایف هر یک از مردم و نهادها در زمینه پیشگیری را تعریف کنیم.
وی تاکید کرد: مهمترین اصل در زمان بروز حوادث غیرمترقبه، پیشگیری است که نمونه این کار مقاوم سازی ساختمان هاست.
رزم حسینی بر تخریب و آوار برداری ساختمان های قدیمی که ساختمان های نوساز برای ساکنان آنها احداث شده تاکید ویژه کرد و گفت: وجود ساختمان های غیرمقاوم، احتمال تلفات را در حوادث احتمالی بعدی افزایش می دهد و تخریب این واحدها در حقیقت تاکید بر پیشگیری است.
وی همچنین در دیدار با تعدادی از روحانیون عضو جامعه وعاظ انقلابی نیز از حضور آنها در بین مردم زلزله زده تقدیر کرد و گفت: این حضور و همراهی ها موجب دلگرمی و شادمانی مردم می شود.
استاندار کرمان در این بازدید از روستاهای مختلف متاثر از زلزله در شهرستان راور بازدید و دستورات لازم را صادر کرد.
زمین لرزه ظهر سه شنبه 21 آذر سال جاری در هجدک تلفات جانی نداشته است.
تعداد مصدومان این زلزله 58 مورد گزارش شده است.
زلزله 6.1 ریشتری که 10 آذرماه سال جاری هجدک کرمان را لرزاند طی 12 روز 862 پس لرزه داشته است.
چهار پس لرزه این زلزله 10 بالای 6 ریشتر گزارش شده است.
هجدک در 80 کیلومتری مرکز شهر کرمان قرار دارد.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7440/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.