حجت الاسلام سیدمحمد طباطبایی روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود:امکانات پذیرایی اداره های کل اوقاف و امور اخیریه استان های بوشهر ، فارس ، هرمزگان برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی در مرز شلمچه و امکانات اداره های اوقاف چهار استان اصفهان ،یزد ، کرمان و خوزستان برای پذیرایی از زائران حسینی در مرز چذابه اختصاص یافته است.
وی گفت:طبق برنامه ریزی انجام شده 6 استان یاد شده به عنوان معین استان خوزستان آماده خدمت رسانی به زائران در بخش های تغذیه و اسکان هستند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان بیان کرد: روزانه 10هزار پرس غذا در مرز شلمچه و 10هزار پرس در مرز چذابه بین زائران اربعین حسینی توزیع خواهد شد ضمن آنکه امکان اسکان موقت یک هزار زائر در هر یک از مرزهای چذابه و شلمچه در موکب های سازمان اوقاف و امور خیریه مهیا شده است.
وی گفت: همچنین جیره های خشک اهدایی از سوی خیران کشور نیز بین زائران عزیز هنگام عبور از مرزها توزیع خواهد شد.
عضو کمیته تغذیه ، اسکان و مشارکت های مردمی ستاد اربعین خوزستان در ادامه با بیان اینکه موکب های اوقاف و امور خیریه در 2 مرز چذابه و شلمچه از جمعه پنجم آبان برپا می شود افزود: این موکب ها تا 24صفر (22آبان) تا زمان بازگشت کامل زائران از کربلا به فعالیت خود ادامه می دهند.
وی گفت: همه امکانات پذیرایی از زائران اربعین حسینی از محل کمک های مردمی (خیرین) و محل درآمدهای موقوفه ها و طبق نیات واقفین تامین شده است.
به گفته طباطبایی در اربعین پارسال حدود 13میلیارد ریال از محل کمک های مردمی و درآمد موقوفه ها برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی در 2 مرز چذابه و شلمچه هزینه شد.
پیش بینی شده در اربعین امسال حجم بیشتری از کمک های مردمی و درآمد موقوفه ها برای پذیرایی از زائران حسینی هزینه شود.
بنا به این گزارش با وجود اینکه 18آبان روز اربعین حسینی است ولی حرکت کاروان های اربعین حسینی به سمت 2پایانه مرزی چذابه و شلمچه از 10 تا 15روز قبل شروع می شود و بازگشت آنان از سه تا پنج روز پس از اربعین حسینی ادامه می یابد.
پایانه مرزی چذابه در 110کیلومتری شمال غرب اهواز و پایانه مرزی شلمچه در 16کیلومتری غرب خرمشهر 2 کانون از چهار کانون اصلی تردد زائران اربعین حسینی هستند.
در اربعین حسینی سال گذشته حدود 430هزار زائر از پایانه چذابه و 650هزار زائر از طریق مرز شلمچه راهی عتبات عالیات شدند.
پیش بینی شده امسال شمار زائران اربعین حسینی در مقایسه با پارسال حداقل 20تا 30 درصد افزایش داشته باشد.
در اربعین امسال 400موکب مردمی در مرزچذابه و 400موکب دیگر در مرز شلمچه مسولیت پذیرایی شبانه روزی از زائران اربعین حسینی را برعهده دارند.
بیشتر موکب داران از اهالی ولایی و مومن شهرهای عرب زبان غرب خوزستان هستند.
6065/6002
خبرنگار:محمدرضا بنوره**انتشار: کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.