به گزارش روز یکشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، محمدحسین مقیمی در نشست ستاد اربعین استان تهران گفت: استان تهران متناسب با جایگاه خود به عنوان پایتخت با ١٤ میلیون نفر جمعیت باید در اربعین حسینی میزبان زائران و راهپیمایان اربعین در نجف باشد.
وی با اشاره به لزوم برنامه ریزی منظم و صحیح برای میزبانی از زائران توسط ستاد اربعین استان افزود: توجه به تأمین زیرساخت ها از جمله آب مورد نیاز و همچنین درمانگاه ها و نانوایی باید در دستور کار باشد.
استاندار تهران ادامه داد:مردم عراق سال هاست که در ایام اربعین حسینی(ع) به خوبی از زائران میزبانی کرده و تا ٢٤ میلیون زائر در این ایام در نجف و کربلا حضور دارند.
مقیمی گفت: حمل و نقل افراد از کربلا به اطراف آن و امکانات از جمله آب و برق منطقه نیز به راحتی از سوی دولت عراق در اختیار زائران قرار می گیرد و نیاز است از کمک های مردمی استان تهران نیز در میزبانی از زائران بهره مند شد.
وی با بیان اینکه ، هدف زنده نگهداشتن یاد و نام امام حسین (ع) است،تأکید کرد:هریک از اعضای ستاد مسئولیتی در این امر ندارند و به عنوان علاقمندان به امام حسین(ع) قدم در این راه گذاشته اند .
استاندار تهران با تشکر از شهرداری تهران گفت: شهرداری ها از جمله شهرداری تهران هر ساله در ایام اربعین خدمات خوبی به زائران ارائه می دهند و حضور دائم دارند.
نشست ستاد اربعین استان تهران به ریاست استاندار و با حضور معاونان استانداری تهران، نماینده فیروزکوه و دماوند در مجلس و اعضای ستاد برگزار شد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: محمد بیدارمنش انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/ 6139 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.