به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی پنجشنبه در حاشیه آیین نمادین ورود امام رضا (ع) در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت دهه کرامت اظهار داشت: استقبال مردم از آیین نمادین ورود حضرت آقا امام رضا(ع) به میهن اسلامی قابل تحسین است و این نشان دهنده عشق و علاقه مردم این سرزمین و ارزش گذاشتن به فرهنگ تشیع و مذهب اثنی عشری است.
وی با تاکید بر ضرورت ثبت ملی و بین المللی آیین ورودی امام رضا (ع) گفت: از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری درخواست داریم که این آیین نمادین استقبال از حضرت امام رضا (ع) را برای ثبت ملی و معنوی جهانی در دستور کار قرار دهند.
شریعتی در ادامه گفت: امیدواریم در سال آینده این برنامه در سطح وسیع تر ملی برگزار شود و مقامات ملی کشور در این مراسم حضور یابند.

** 200 شاعر از شاعران کشورهای خارجی و داخلی در مراسم شعر عربی رضوی شرکت می کنند
مدیرکل فرهنگ و ارشاد خوزستان نیز در این آیین شرکت 200 شاعر از شاعران کشورهای خارجی و داخلی در مراسم شعر عربی رضوی را یادآور شد و گفت: شاعران شرکت کننده در این مراسم از کشورهای نیجریه، بحرین، قطر، امارات، یمن، سوریه و عراق خواهند بود.
محمد جوروند با بیان اینکه مقدمات ثبت ملی و معنوی آیین ورود امام رضا (ع) فراهم شده است گفت: با اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری در خصوص ثبت ملی و معنوی آیین ورود امام رضا (ع رایزنی هایی انجام شده و امید است امسال ثبت ملی شود.
وی در ادامه گفت: استقبال از برنامه آیین ورود امام رضا (ع) نشان داد که عشق مردم خوزستان به خصوص مردم خرمشهر به اهل بیت عصمت و طهارت و حضرت آقا امام رضا (ع) بی نظیر است.
به گزارش ایرنا آیین نمادین ورود کاروان حضرت آقا امام رضا (ع) به میهن اسلامی از بلوار ساحلی تا مسجد جامع با حضور استاندار خوزستان، مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر فرهنگی منطقه آزاد اروند و تنی چند از مسئولان محلی و مردم شهید پرور خرمشهر برگزار شد.
7100/6064
خبرنگار : کمیله حجازی ** انتشاردهنده :محسن بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.