به گزارش ایرنا محمدرضا علیزاده روز چهارشنبه در نشست خبری افزود: مسئولیت برگزاری جشن های دهه کرامت استان کرمان در سال جاری بر عهده کانون های فرهنگی و هنری مساجد است.
وی بیان کرد: ایجاد نشاط عمومی با الهام از آموزه های رضوی در تمام سطوح جامعه، جلب مشارکت های مردمی در برگزاری هرچه باشکوه تر جشن های این ایام، گسترش و افزایش معرفت عمومی نسبت به امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) و حمایت از فعالیت های فرهنگی، هنری و علمی پیرامون زندگی این بزرگواران و تکریم و تجلیل از خادمین این عرصه از اهداف شورای هماهنگی جشن های دهه کرامت است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تصریح کرد: همچنین بیست و سومین جشنواره ملی شعر رضوی با هدف گسترش فعالیت های فرهنگی و هنری با ترویج سیره ائمه اطهار (ع) و گرامیداشت تولیدکنندگان فرهنگ رضوی از ششم تا هشتم مرداد در شهرستان رفسنجان برگزار می شود.
وی ادامه داد: این جشنواره فرصتی برای ترویج آموزه های دینی و معرفتی است که در اختیار افرادی قرار دارد که با زبان هنر فعالیت می کنند و در طول برگزاری جشنواره استعدادهای زیادی شناسایی و معرفی می شود.
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز گفت: 2 هزار و 700 اثر از 24 استان کشور به دبیرخانه جشنواره ملی شعر رضوی کرمان رسیده که این آثار در 2 مرحله مورد داوری قرار گرفته است.
وحید محمدی افزود: 35 نفر از 16 استان کشور آثار خود را در بخش رقابتی جشنوراه شعر ملی رضوی ارائه می کنند و 80 شاعر در دیگر بخش های جشنواره حضور دارند.
وی بیان کرد: در این دوره از جشنواره از زنده یاد احمد عزیزی شاعر آیینی کشور تجلیل می شود و هیات داوری نقدهای خود را بر شعرهای شاعران بیان می کنند.
وی با اشاره به افزایش سه برابری جوایز این دوره جشنواره تاکید کرد: این جشنواره شناخت استعدادهای شعری و فرصتی است که بهترین آثار خلق شده درباره امام رضا (ع) مطرح، عرضه، شنیده و تجلیل شود.
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان نیز گفت: امسال طرح با کریمان تا کرامت سه روز قبل از آغاز دهه کرامت برگزار شد که آماده سازی و فضاسازی مجموعه های ذیربط برای اجرای جشن های این دهه از اهداف طرح بود.
محمد ابدالی تکلو افزود: در 619 کانون دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان برنامه دارد که اهم برنامه های خود دبیرخانه 9 برنامه از جمله همکاری در برگزاری جشن زیرسایه خورشید و حمایت از برگزاری جشن های مردمی با محوریت کانون های مساجد است.
وی بیان کرد: جشن زیر سایه خورشید با حضور خدام آستان قدس رضوی از هشتم تا سیزدهم مرداد توسط کانون فرهنگی، هنری عاشورایان در کرمان برگزار می شود.
وی گفت: تبیین موضوع دهه کرامت توسط ائمه جمعه، دعوت از سخنرانان برجسته کشوری و برگزاری نمایشگاه محصولات فرهنگی در بقاع متبرکه توسط اوقاف، اختتامیه هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی توسط اداره کل نهاد کتابخانه ها و جشن میلاد دختر ماه با شعار دختر بیدار امروز و مادر موفق فردا از جمله برنامه های تدارک دیده شده دهه کرامت توسط دستگاه های ذیربط است.
فاصله زمانی یکم ذی القعده سالروز ولادت حضرت معصومه (س) تا یازدهم ذی القعده سالروز ولادت حضرت امام رضا (ع) با عنوان دهه کرامت نامگذاری شده و در این ایام جشن ها و برنامه های مختلفی در ایران و سراسر جهان برگزار می شود.
خبرنگار: داود رجبی بهجت ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7437/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.