به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی پنجشنبه در نشست زیرساخت های اربعین با حضور خندان دل معاون وزیر کشور اظهار کرد: سازمان آب و برق خوزستان پارسال متعهد شده که طرح آبرسانی به مرز چذابه را تا امسال به اتمام برساند اما این طرح هنوز آغاز نشده است.
وی با انتقاد از عملکرد سازمان آب و برق خوزستان افزود: طول خط لوله انتقال آب به چذابه تنها 30 کیلومتر طول دارد و انتظار می رفت سازمان عریض و طویلی چون آب و برق در کمترین زمان آن را به اتمام برساند، به ویژه آنکه این سازمان پارسال رغبت زیادی برای اجرای این طرح نشان داده بود.
شریعتی با بیان اینکه سازمان آب و برق باید زمان هدر رفته را جبران کند تاکید کرد: هیچکدام از دستگاه های اجرایی استان، نباید مانع اجرای طرح شود و همه باید با آن همکاری کنند.
وی همچنین گفت: اداره کل راه و شهرسازی نیز باید نسبت به چهار خطه کردن مسیر تردد زائران در مرز چذابه اقدام کند و طرح توسعه پارکینگ های این 2 مرز نیز باید به اتمام برسد.
استاندار خوزستان در ادامه در پاسخ به اخباری که درباره حذف و تعطیلی بازارچه چذابه توسط دولت منتشر شده، اظهار کرد: بازارچه چذابه به پایانه چذابه و یک مرز رسمی ارتقا یافته و دیگر نیازی به وجود بازارچه نبوده و تعطیلی آن تاثیری در وضعیت پایانه ندارد.
در این نشست علم الهدی معاون سازمان آب و برق خوزستان اعلام کرد که طرح آبرسانی به مرز چذابه هنوز در مرحله انتخاب پیمانکار است و به دلیل مشکلات موجود تا اربعین امسال به اتمام نمی رسد و مسئولان باید از هم اکنون به فکر تهیه آب شرب برای زائران باشند.

*1.2تردد میلیون زائر اربعین در سال 95
ناظر دفتر فنی استانداری خوزستان نیز در این نشست گفت: از 11 آبان 95 (اول ماه صفر) تا پنجم آذر پارسال یک میلیون و 997 هزار و 344 نفر زائر اربعین از مرزهای استان تردد کرده اند.
رضا خیراللهی افزود: در این مدت یک میلیون و 197 هزار و 754 نفر از مرز شلمچه و 793 هزار و 590 نفر از مرز چذابه تردد کرده اند.

*لزوم توسعه کریدور تردد مهمانان خارجی
فرمانده نیروی انتظامی خوزستان نیز در این نشست خواستار توسعه سالن ورودی و خروجی اتباع خارجی در مرز شلمچه شد.
سرهنگ محمدرضا اسحاقی افزود: نظارت تصویری از اهواز تا چذابه و از اهواز تا شلمچه نیز باید در اولویت قرار گیرد.
وی همچنین بر تعریض پل بستان، اتمام عملیات چهار خطه کردن جاده اهواز به چذابه و تکمیل و تجهیز پارکینگ ها تاکید کرد.
شلمچه و چذابه دو مرز خوزستان و محل تردد زائران اربعین هستند.

7151/6002
خبرنگار: نادره وائلی زاده**انتشاردهنده : کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.