به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی روز چهارشنبه در دیدار با علیرضا دائمی قائم مقام وزیر نیرو در امور بین الملل و پشتیبانی صنایع آب و برق، افزود: امروز نگاه مردم ما به آب و برق باید مانند اکسیژن باشد، همانگونه که هر انسانی برای ادامه حیات خود به اکسیژن نیاز دارد باید این اهمیت را در بخش هایی مانند استفاده بهینه از آب و برق را نیز داشته باشد.
وی با اشاره به ظرفیت ائمه جمعه و جماعات در آگاه سازی جامعه نسبت به استفاده بهینه از آب و برق، یادآور شد: این موضوع همواره از دغدغه های ما بوده و به همین لحاظ سعی کرده ایم همیشه در خطبه های نماز جمعه به مردم آن را گوشزد کنیم.
حجت الاسلام و المسلمین عابدینی اضافه کرد: اسلام همیشه مردم را به قناعت و صرفه جویی دعوت کرده و در کنار این مساله نیز مردم را نه به مصرف بلکه به تولید تشویق می کند و خداوند نیز در قرآن کریم می فرماید آنهایی که بریز و بپاش می کنند از شیاطین هستند.
امام جمعه قزوین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در فعالیت های برون مرزی وزارت نیرو هر قدر بتوانیم موفقیت های به دست آمده را به مردم بگوییم در واقع آنها را نسبت به نظام و دولت امیدوارتر می کنیم و این در حالی است که با انجام چنین اقدام هایی می توان دولت ها و مردم منطقه را بیش از پیش به هم نزدیک تر ساخت.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین یادآور شد: اطلاعاتی که درباره بحران آب و فرونشست زمین می شنویم را باید جدی بگیریم و در این رابطه مسئولان باید جلوی برخی کارها از جمله حفر چاه های غیرمجاز را به طور جدی بگیرند.
در ادامه این نشست مدیر عامل شرکت آب منطقه ای قزوین نیز گفت: با تاکید وزارت نیرو، طرح تعادل بخشی آب سفره های زیرزمینی را از سال 93در استان اجرایی شده و در این راستا توانستیم تاکنون از بین سه هزار چاه آب غیرمجاز، یک هزار و 700 حلقه چاه را با همکاری دستگاه قضائی و نیروی انتظامی مسدود کنیم.
حمید پویا ادامه داد: با انسداد این تعداد چاه غیرمجاز 314 میلیون متر مکعب از آب های زیرزمینی را حفظ کرده و افت آب های زیرزمینی را از یک متر و 70 سانتی در سال 93 را به 90 سانتی متر نیز کاهش داده ایم.
به گفته وی، با اقدام های صورت گرفته کسری مخازن آب استان به یک سوم رسیده و به طور حتم فرونشست حاصل از کم آبی های سال های گذشته نیز به 10 سانتی متر کاهش می یابد.
پویا یادآور شد: در حال حاضر حدود 160 حلقه چاه آب غیرمجاز در سطح استان داریم و این در حالی است که برای تعادل بخشی چاه های آب موجود نیز استفاده از کنتورهای هوشمند را در دستور کار جدی خود قرار داده ایم.
8054*3013
خبرنگار: رضا اسدی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.