به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی عصر روز یکشنبه در نشست ویژه رسیدگی به مشکلات زائران اربعین حسینی امسال در سرسرای جلسات استانداری خوزستان ، از آنچه فرصت سوزی ، کم کاری و کاهلی برخی دستگاه های اجرایی استان در اجرای این 2 پروژه مهم و زیربنایی توصیف کرد انتقاد کرد و افزود: تنها چهار ماه به اربعین حسینی مانده و نباید اجازه داد بیش از این کارها به عقب افتد.
وی از مسئولان اداره کل راه و شهرسازی ، سازمان آب و برق خوزستان و شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان خواست در زمینه تبادل موافقت نامه ها و برگزاری مناقصه های این پروژه ها وارد عمل شوند.
شریعتی اظهارکرد:چنانچه نتوانیم مشکلاتی که پارسال با آن رو به رو بودیم را حل کنیم باید مدیریت کلان استان به مقامات ارشد کشور پاسخگو باشد.
در ششمین نشست اربعین حسینی ، احداث کمربندی بستان به طول 2 کیلومتر ، چهار خطه کردن بخش های باقی مانده مسیر سوسنگرد به چذابه ، چهار بانده کردن جاده معروف به نفت ، رفع برخی نقاط حادثه خیز مسیر عبدالخان به سه راهی بستان (در حوزه راه و شهرسازی) و احداث شبکه آبرسانی بستان به چذابه به طول 34کیلومتر (آبفار خوزستان) 2 حوزه کاری مهم برای روان سازی تردد زائران اربعین حسینی بیان شد.
در این نشست طرح جامع زیرساخت های مهم اربعین در محدوده منتهی به پایانه چذابه (اهواز - چذابه) توسط مشاور طرح تشریح شد.
در این طرح ، برنامه کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت برای روان سازی تردد زائران اربعین حسینی ، احداث مراکز رفاهی و استراحتگاهی ، توقفگاه خودرو ، جانمایی مواکب مردمی( مراکز پذیرایی) در اطراف پایانه چذابه ، اورژانس هوایی و مرزبانی مطرح شد.
از نکات برجسته طرح جامع اربعین حسینی در چذابه (در بخش برنامه درازمدت) که یکی از سه مسیر اصلی تردد اربعین حسینی است می توان به موضوع احداث خط ریلی میان آب تا چذابه ، چهار خطه کردن مسیر 110کیلومتری اهواز - چذابه ، افزایش مساحت توقفگاه خودرو از 50 هکتار فعلی به 120هکتار ، جانمایی برای استقرار 320موکب ، احداث پابانه مسافری در مرز، تعریف سه کریدور اصلی منتهی به مرز چذابه ، احداث قرارگاه اربعین و تمرکز همه امور اجرایی در این قرارگاه ، اسکان موقت زائران در 18نقطه منتهی به پایانه ، توسعه فضای عمومی و خدماتی اطراف پایانه به گونه ای که یک میلیون زائر بتوانند تردد راحتی داشته باشند، اشاره کرد.
در این نشست 2 ساعته مسایل و مشکلات فراروی مرز شلمچه که دومین نقطه تردد زائران اربعین حسینی در کشور محسوب می شود مطرح و نقاط ضعف و قوت اربعین پارسال در این پایانه مرزی بیان شد.
به گزارش ایرنا بیشترین دغدغه و نگرانی های مسئولان اجرایی استانی بر روی مرز چذابه که از زیرساخت های مناسب کمتری برخوردار است متمرکز بود و مرز شلمچه در درجه دوم اهمیت قرار داشت.
در اربعین حسینی پارسال افزون بر 430هزار زائر از طریق پایانه چذابه و 650هزار نفر از طریق پایانه شلمچه در 16کیلومتری غرب خرمشهر به کربلای معلا مشرف شدند.
6065/ 6037
خبرنگار: محمدرضا بنوره ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.