به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید محمد امام درخطبه های نمازجمعه این هفته شوش به سالروز تاسیس شورای نگهبان قانون اساسی در 26 تیر سال 1359 اشاره کرد و گفت: یکی از نهادهای نظارتی در کشور ما شورای نگهبان است که از 12 نفر تشکیل شده، که تدوین و تایید تمامی قوانین مجلس شورای اسلامی پیش‌ از ابلاغ و تأیید صلاحیت نامزدهای انتخابات کشور از مهمترین وظایف این شورا است.
وی افزود: این شورا نخستین نهاد ناظر کشور بود که به فرمان امام خمینی(ره) تشکیل شد.
امام جمعه شوش اضافه کرد:وظیفه دیگر شورای نگهبان نظارت جامع آن است که این نظارت جامع ضامن سلامت و امنیت سیاسی و مدیریتی کشورمان است.
خطیب نماز جمعه شوش در ادامه خطبه ها ، آزادی شهر موصل پس از سه سال از اشغال گروه تکفیری داعش را نتیجه تلاش مراجع عظام تقلید، فداکاری شهدای مدافع حرم، کمک ها و حمایت های مشاوره ای و پشتیبانی ایران و از جمله تدابیر بی بدیل سرلشگر پاسدار سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه دانست.
وی افزود: اگر این حمایت ها و تدابیر و حضور در صحنه نمی بود، امروز داعش علاوه بر تخریب حرم اهل بیت (ع) به کشتار گسترده شیعیان در همه کشورهای اسلامی می پرداخت.
وی با اشاره به 27 تیرماه سالروز پذیرش قطعنامه 598 شورای امنیت سازمان ملل توسط ایران در جنگ با عراق در سال 67 ، گفت: امام خمینی (ره) در آن زمان برای مصلحت نظام، اسلام و کشور این قطعنامه را پذیرفتند.
حجت الاسلام امام، در ادامه با یادآوری 25 تیر روز بهزیستی و تامین اجتماعی وضمن تشکر از تلاش کارکنان این 2 نهاد ،برخدمات رسانی ورسیدگی به امور معلولان و اقشار آسیب پذیرتاکید کرد.
امام جمعه شوش در پایان سخنان خود 25 شوال سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) تسلیت گفت و فرازهایی از زندگانی این امام همام و رییس مذهب تشیع را بیان کرد.
7280/6037
خبرنگار:مجتبی پناهی ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.