به گزارش خبرنگار ایرنا عبدالکریم درویش زاده در جلسه شورای هماهنگی مدیران راه آهن جمهوری اسلامی ایران که پنجشنبه پانزدهم تیرماه در سالن جلسات مرکز کنترل ترافیک راه آهن جنوب غرب کشور (C.T.C) برگزار شد تصریح کرد: در سه ماهه نخست سال 95 حجم بار جابجا شده در راه آهن جنوب یک میلیون و 840هزار تن بودهکه این رقم طی سه ماهه امسال به 2 میلیون و 890هزار تن رسیده است.
مدیر کل راه آهن جنوب خاطر نشان کرد:این اداره کل آمادگی خود را برای همکاری با کارخانجات برای حمل و جابجایی کالا و بار اعلام کرده است و در این راستا تاکنون با 2 کارخانه به توافق رسیده است.
وی اظهار داشت: سهم راه آهن جنوب در جابجایی شمش و ورق های فولادی 2 میلیون تن و سهم خطوط جاده ای 500 هزار تن است. در صدد هستیم تا تمام این کالا بر روی خطوط ریلی جابجا شود.
مدیر کل راه آهن جنوب با اشاره به اینکه این اداره کل رتبه هشتم را از حیث طول خطوط در نواحی 19 گانه دارد اظهار داشت: همچنین رتبه چهارم در جابجایی مسافر و کالا را داریم.
وی با بیان اینکه تعداد قطارهای ما به علت بازسازی محور اندیمشک کاهش یافته افزود: درحال حاضر 2 قطار به مقصد مشهد و سه قطار به مقصد تهران در این مسیر تردد دارند.
ضمن اینکه 14 قطار محلی نیز در استان فعال هستند که هشت قطار در مسیر بندر امام، چهار قطار در مسیر اندیمشک و 2 قطار نیز در مسیر خرمشهر تردد می کنند.
درویش زاده با اشاره به اینکه درحال حاضر درتلاش برای افزایش تعداد واگن در مسیر بندر امام خمینی(ره) و خرمشهر هستیم نشان کرد: باتوجه به وجود منطقه پتروشیمی ماهشهر و ظرفیت موجود در آن به دنبال ایجاد یک مسیر اختصاصی در این محدوده هستیم.
وی با بیان اینکه منطقه آزاد اروند نیز درخواست یک رام قطار کرده است، یادآور شد: درحال حاضر سرعت قطار در مسیر خرمشهر 110 کیلومتر است اما با یک عملیات بهسازی قابلیت افزایش به 160 کیلومتر دارد.
درویش زاده در بخشی دیگر به رانت جاده ای اشاره کرد و یادآور شد: باید تلاش کرد تا بر این رانت فائق شد.
وی با اشاره به بازسازی 160 کیلومتر از خطوط ریلی جنوب گفت:اتصال کارخانجات و شهرک های صنعتی به خطوط ریلی از اولویت های مهم این اداره کل است.
مدیر کل راه آهن جنوب در پایان با انتقاد از سهم کم راه آهن در صادرات کالا از مرز شلمچه تاکید کرد: با وجود پیگیری انجام شده طی امسال تنها چند دستگاه خودرو از مرز شلمچه توسط قطار جابجا شده است.
7158/6068
خبرنگار: زینب فرحانی** انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.