به گزارش خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی غلامرضا شریعتی در نشست شورای هماهنگی مدیران راه آهن جمهوری اسلامی ایران که پنجشنبه در مرکز کنترل ترافیک راه آهن جنوب غرب کشور (C.T.C) در اهواز برگزار شد، با اشاره به اینکه نقش ارتباطات به ویژه خطوط ریلی در دنیا بی بدیل است، گفت:باوجود اهمیت این شبکه در سال های جنگ تحمیلی و در زمان تحریم ها اهمیت چندانی به این مقوله نشد.
وی با بیان اینکه پرداختن بیش از اندازه مسئولان به خطوط جاده ای باعث غفلت از خطوط ریلی شده است، ادامه داد: افزایش آلودگی هوا، افزایش هزینه سوخت، استهلاک جاده و تلفات جاده ای از پیامدهای تمرکز بر حمل و نقل جاده ای است.
شریعتی یادآور شد: در برنامه ششم توسعه توجه جدی به خطوط ریلی شده تا از این ظرفیت بیش از پیش استفاده شود.
وی با ابراز امیدواری از اینکه شاهد تحول در خطوط ریلی باشیم، یادآور شد: در این صورت است که توسعه صادرات غیرنفتی و حمل بارهای صنعتی بیشتر خواهد شد که همین امر زمینه رقابت پذیری کشور در سطح بین المللی را افزایش می دهد.
استاندار خوزستان با بیان اینکه توسعه صادرات غیرنفتی به خلق ثروت در کشور کمک می کند، خاطر نشان کرد: هزینه حمل کالا در حوزه ریلی بسیار کمتر از خطوط هوایی و جاده ای است.
وی با اشاره به اینکه طبق مصوبه مجلس یک درصد از درآمدهای نفتی به توسعه خطوط ریلی کشور اختصاص یافته، توضیح داد: در حال حاضر خطوط ریلی در کشورهای اروپایی به دلیل سرعت، ایمنی و جاذبه های گردشگری مورد استقبال ویژه ای قرار گرفته است.
شریعتی با بیان اینکه خط راه آهن اهواز-اندیمشک مراحل نهایی خود را طی می کند، افزود: امیدواریم با ایجاد توجیه اقتصادی برای سرمایه گذاران زمینه بازسازی خط ریلی مسجدسلیمان نیز فراهم شود.
وی ساخت خط ریلی اهواز به اصفهان را یک اولویت دانست و گفت: از هفته آینده پیگیر اجرایی شدن این مصوبه خواهیم بود.
استاندار خوزستان در بخشی دیگر از سخنان خود تصریح کرد: خوزستان در زمان هشت سال جنگ تحمیلی و درحال حاضر نیز با تولید نفت کشور ، دین خود را ادا کرده است و حال در شرایط اضطراری این استان تمام مدیران و کشور باید خوزستانی شوند.
7158 /6068
خبرنگار: زینب فرحانی** انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.