مهرداد محمدی روز چهارشنبه در نشست خبری در اهواز افزود: در مجموع این دو اداره کل یک میلیون تن بار را حمل کرده اند.
محمدی بیان کرد: پیش بینی می شود که امسال 6 میلیون تن حمل بار داشته باشیم و فولاد خوزستان 2.5 میلیون تن سهم تناژ حمل بار این دو اداره کل را به خود اختصاص می دهد.
معاون سیر و حرکت و بهره برداری راه آهن جمهوری اسلامی ایران افزود: در نظر داریم که امسال 100 درصد حمل مواد فولاد خوزستان به بندر امام را با خط ریلی انجام شود.
معاون فنی و زیر بنایی راه آهن جمهوری اسلامی ایران درادامه گفت: ناحیه جنوب جزو پیشرو ترین نواحی راه آهن است که در آن همه نوع عملیات زیر بنایی انجام می شود که در دو خطه راه آهن جنوب پیشرو بوده است و خطوط آن در برنامه دو خطه است که خط اهواز- سربندر در سال گذشته به بهره برداری رسید و خط اهواز- اندیمشک امسال دوخطه کامل تحویل داده می شود.
مازیار یزدانی افزود: در مسیر بازسازی محور جنوب بعد از 60 سال یک محدوده 47 کیلومتر در شبکه ریلی برنامه ریزی شده است که به دلیل سختی که داشت کاری در آن انجام نشد و 80 درصد مسیر شامل تونل و پل است و فضای عملیاتی بسیار سختی دارد که علاوه بر بحث بازسازی ارتقاء ظرفیت هم می دهیم که برای تناژ و سرعت بالاتر در خطوط راه آهن در حال انجام هستیم.
وی با بیان اینکه اهواز مرکز کنترل ترافیک محور جنوب است گفت: پیشرفته ترین سیستم در این مسیر با مرکزیت اهواز نصب شده است و کل مسیر تهران – اهواز در این منطقه کنترل می شود و هر روز ایستگاه بیشتری را به این مرکز متصل می کنیم.
یزدانی گفت: در بحث ساختمانی نیز قرارداد طرح جامع را منعقد کردیم که با نگاهی که یک طرح بازیافت شهری در برنامه هست ایستگاه راه آهن اهواز به مرکز تجاری، اداری و عملیاتی تبدیل می شود و در چهار ایستگاه تهران، مشهد، قم و تهران برای هر چه پیشرفته تر شدن برنامه ریزی شده است.
معاون فنی و زیربنایی راه آهن جمهوری اسلامی ایران در ادامه عنوان کرد: تا پایا سال 1396 کل مسیر را دو خطه خواهیم کرد تا سرعت قطارها به 160 کیلومتر در سرعت برسند.
سومین نشست راه آهن جنوب ایران در خوزستان فردا پنج شنبه برگزار می شود که دو نشست قبلی در قم و مشهد بوده است.
امسال نودمین سال تاسیس راه آهن سراسری کشور است.
7158/6064
خبرنگار: زینب فرحانی** انتشار دهنده: محسن بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.