به گزارش ایرنا این کارگران در گفت و گو با ایرنا مدعی شدند:زیر نظر پیمانکار منطقه آزاد بخش های خدمات شهری و پسماند منطقه 2 شهرداری آبادان مشغول به کار هستیم و سه ماه است که حقوق و مزایای ما پرداخت نشده است.
یک کارگر خدمات شهری که خواست نامش در خبر ذکر نشود گفت:از ابتدای امسال تاکنون فقط پنج میلیون ریال به عنوان مساعده از سوی پیمانکار به ما پرداخت شد.
وی افزود: 105 نفر در بخش های مختلف شهرداری منطقه 2 زیر نظر پیمانکار غیر بومی که محلی و دفتری نیز در شهر آبادان ندارد کار می کنیم و وی به موقع حقوق و مزایای ما را پرداخت نمی کند.
یکی دیگر از کارگران گفت:تمام ماه مبارک رمضان شرمنده زن و بچه خود بودیم و اینک با نزدیک شدن به عید فطر نمی توانیم در چمشمان اعضای خانواده خود نگاه کنیم.
وی افزود: در روزهای گرم و در دمای بالای 50 درجه با کمترین دستمزد مشغول خدمت رسانی هستیم و اینک دور از انصاف است که مسئولان ما را فراموش کنند.
این کارگر خدمات شهری افزود:مهلت دفترچه های بیمه کارگران اتمام شده و پیمانکار هنوز امسال حق بیمه ما را پرداخت نکرده است.
معاون شهردار منطقه 2 آبادان با حضور در میان کارگران معترض قول رسیدگی سریع و جدی حقوق کارگران را به آنها داد.
مکی شجیرات گفت:در تماسی که با شهرداری مرکزی داشتم چک یک ماه حقوق کارگران به پیمانکار تحویل داده شده و تا 24 ساعت آینده حقوق آنها پرداخت می شود.
وی اظهارکرد: این کارگران توسط منطقه آزاد اروند به منظور کمک به خدمات شهری مناطق شهرداری آبادان معرفی شدند و حقوق و مزایایی آنها از طرف منطقه آزاد اروند در اختیار شهرداری آبادان و سپس به پیمانکار مربوطه برای پرداخت به کارگران تحویل می شود.
شجیرات به برخی از مطالبات کارگران در خصوص پرداخت بیمه و اضافه کاری کارگران با توجه سختی کار آنها اشاره کرد و گفت:شهرداری به صورت جدی پیگیری مشکلات آنها است.
3015/ 6037
خبرنگار: عدنان جواهری** انتشاردهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.