رضا ذوالفعلی نژاد روز پنجشنبه به مناسبت برگزاری دهمین آیین جشن گلریزان ابرکوه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: هم اکنون 162زندانی محکوم مالی شامل 28 زندانی حوادث رانندگی، 73 زندانی مالی و چک و 62 زندانی مهریه و نفقه در زندان به سر می برند که چشم انتظار کمک خیران هستند.
وی بابیان اینکه این زندانیان جرائم غیرعمد استان یزد 290 میلیارد ریال بدهکارهستند، افزود: تا کنون 40 میلیارد ریال رضایت از شاکیان گرفته شده و برای آزادی آنان 250 میلیارد ریال کمک نیکوکاران و خیران نیاز است.
ذوالفعلی نژاد ادامه داد: کمک های خیران نه تنها برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد بلکه برای کمک به خانواده های آنان و خسارت دیدگان هزینه می شود.
این مسئول ادامه داد: درشهرستان ابرکوه 13 محکوم مالی در زندان بسر می برند که برای آزادی آنها به 19میلیارد ریال نیاز است .
مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی یزد با بیان اینکه امسال جشن گلریزان در10 شهرستان استان یزد برگزار شده خاطرنشان کرد: مردم و نیکوکاران استان یزد تاکنون حدود 11 میلیارد ریال برای کمک به آزادی زندانیان نیازمند اهدا کردند.
وی اضافه کرد: سال گذشته در مجموع با پرداخت مبلغ 120 میلیارد ریال شامل ، 50میلیارد ریال گذشت شاکیان، سه میلیارد و600میلیون ریال کمک به محکومین و سه میلیارد و500میلیون ریال کمک ستاد دیه زمینه آزادی 113 زندانی در استان فراهم شد.
امسال در ماه مبارک رمضان کمپین ماه مهربانی که در آن کمک 25هزار تومانی هر یزدی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد پیش بینی شده بود، آغاز شد که به صورت متوسط روزانه حدود 30 میلیون تومان شهروندان خیراندیش به این طرح کمک کردند.
7540/ 6014/ خبرنگار: کارگر ابرقوئی ** انتشار: کاظم شاملو
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.