13 فروردین یک سنت دیرینه نزد ایرانیان است که به همراه خانواده، فامیل و دوستان به دامان طبیعت می روند و روز خود را بیرون از خانه سپری می کنند تا شاداب شوند و لازم است زمان حضور در دامان طبیعت حتما به توصیه های محیطبانان و جنگلبانان در خصوص حفظ عرصه های جنگلی و مرتعی بیشتر اهمیت داده و در رعایت آن کوشا باشیم.
در گلستان واقع در شمال کشور نیز علاوه بر 862 هزار هکتار مرتع در شمال استان، 452 هزار هکتار جنگل از گلوگاه در غرب تا گلیداغ در شرق گلستان به طول تقریبی ‎ 260کیلومتر امتداد یافته که دارای تفرجگاه های جنگلی بسیار زیبا برای حضور مردم بویژه در روز طبیعت است.
پارک های جنگلی گلستان بیشتر در حاشیه جاده اصلی تهران - مشهد و در دسترس مردم قرار دارد؛ این عرصه ها در هر فصل سال چهره می آرایند و رنگی دگر می گیرند؛ جنگل های گلستان در بهار سرسبز و با طراوت بوده و عطر گل های وحشی آن سراسر مناطق جنگلی را فرا می گیرد و مردم را به طبیعت بکر می کشاند.
مسئول روابط عمومی حفاظت محیط زیست گلستان از گردشگران نوروزی درخواست کرد که در روز طبیعت از ریختن زباله در فضای آزاد خودداری کرده و زباله ها را پس از خروج از منطقه حتما داخل کیسه زباله ریختن و به محل جمع آوری زباله انتقال دهند.
حسین دباغیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: امسال توزیع کیسه زباله در محل های تفرجگاهی استان توسط شهرداری و دهیاری با هدف حفظ و حراست و پاکیزگی از طبیعت موجود در استان انجام می شود.
وی گفت: از مهمانان وگردشگران نوروزی نیز درخواست می شود از شکستن شاخه های درختان برای روشن کردن آتش خوداری کرده و در صورت روشن کردن آتش، قبل از ترک محل حتما از خاموش بودن آن اطمینان داشته باشند.

* گشت های حفاظت محیط زیست گلستان در روز طبیعت فعال هستند
مسئول روابط عمومی حفاظت محیط زیست گلستان از فعال بودن گشت های حفاظت محیط زیست این اداره کل در سطح استان در روز انس با طبیعت خبر داد و افزود: اکنون گروه های اجرایی یگان حفاظت محیط زیست استان در مناطق گردشگری آماده خدمت زسانی ، راهنمایی مسافران و نظارت بر حفط محیط زیست هستند.
دباغیان بیان داشت: هم استانی ها در مواقع مشاهده تخلف زیست محیطی، موضوع را با شماره های 1540 یا 01732545463 اطلاع دهند تا ماموران حفاظت این اداره کل بموقع برای خدمت رسانی اقدامات لازم بعمل آورند.
6204/1860
گزارش: علی اصغر تیموریان ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.