صحبت پور افشار روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان این که طبیعت و محیط زیست به عنوان خلقت خداوندی در اختیار انسان است تا در دامان سخاوت آن به آرامش برسند، افزود: باید در راستای حراست و حفاظت منابع خدادادی تلاش کنیم و تحقق این امر مهم نیازمند فرهنگ سازی مناسب و اصولی است.
وی با اشاره به فرا رسیدن روز طبیعت و آشتی مردم با این خلقت خداوندی ، اظهار کرد: حضرت علی (ع) می فرمایند که 'نگاه کردن به سبزه، موجب شادابی است' و از این رو باید در راستای حراست از فضای سبز توجه کافی داشته باشیم.
شهردار قصرشیرین گفت: در روز طبیعت، روزی که باید در کنار بهره مندی از طبیعت زیبا ، روز خوشی را در کنار خانواده های خود سپری کنیم ، نباید با بی توجهی با رها سازی زباله در دامن طبیعیت ، به مواهب خدادادی ضربه بزنیم.
پورافشار ادامه داد: باید تلاش کنیم و در عمل نشان دهیم که آشتی با روز طبیعت فقط یک شعار نیست و اقشار مختلف مردم همراه و همگام با نیروهای شهرداری در راستای حفظ و حراست از مواهب الهی اهتمام جدی دارند.
وی بیان کرد: شهرداری قصرشیرین در جهت حفظ این نعمت خدادادی همگام و همراه با همه مردم است و در روز طبیعت نسبت به توزیع کیسه های جمع آوری زباله در ورودی و خروجی شهر اقدام خواهد کرد.
وی از همه دوستداران طبیعت خواست در روز سیزده بدر روز طبیعت با یک عزم همگانی نسبت به پاکیزه نگه داشتن محیط زیست تلاش کنند.
قصرشیرین به واسطه داشتن مرزهای رسمی پرویزخان برای فعالیت های منحصر به فرد اقتصادی و مرز خسروی با داشتن بزرگترین پایانه زمینی خاورمیانه برای تردد زوار عتبات عالیات و مسافران خارجی و داشتن امکانات اقامتی و هتل های مناسب بهترین خدمات را به مسافران ارایه می دهد.
وجود اماکن طبیعی و چشم اندازهای زیبا و دلنواز، رودخانه خروشان الوند و بهار زودهنگام ، آثار تاریخی عمارت خسرو ، چهارقاپو ، کانال ساسانی ، کاروانسرای شاه عباسی ، بان قلعه و نهر شاه گدار و وجود بازارچه سنتی و نیز مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس در قصرشیرین موجب شد تا هر ساله در ایام نوروز شمار زیادی از هموطنان به ویژه اهالی شهرهای همجوار، این منطقه را برای گذراندن تعطیلات نوروزی خود انتخاب کنند.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از 27 هزار تن جمعیت دارد.
7079/3012/8066 خبرنگار:نازنین باباخانی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.