به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی در جلسه شورای ورزش استان که روز شنبه در محل استانداری خوزستان برگزار شد ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام علی (ع) و گرامیداشت شب های قدر اظهار کرد: ورزش استان در بخش سخت افزاری و امکان فراهم کردن بستر مناسب برای بانوان و حتی آقایان قدری عقب است و پروژه های نیمه تمام بسیاری وجود دارد که باید به سرانجام برسد.
استاندار خوزستان با بیان این که در بخش نرم افزاری باید امکانات هیات های ورزشی را به خوبی فراهم کنیم تا با خیال آسوده تری به کار خود ادامه دهند افزود: باید زیرساخت های نیمه تمام موجودات در شهرستان ها به خوبی شناسایی شود و پروژه های مهمتر در اولویت قرار گیرند.
وی افزود: 490 میلیارد ریال به بخش زیرساخت های عمرانی ورزش اختصاص دارد و بیش از 70 میلیارد ریال صرف ورزش آموزشگاهی می شود .
شریعتی عنوان کرد: برای پیشبرد کارها ابتدا باید کمیته هایی در زیر شاخه های شورای ورزش استان راه اندازی کرد و پس از بررسی های فراوان طرحی جامع و اصولی به شورای ورزش ارائه شود تا در تصمیم گیری ها بهتر عمل شود. همچنین موضوع جوانان و بانوان باید در راس کار قرار گیرد.
وی با اشاره به این که در سه سال آینده حدود 200 میلیارد تومان به ورزش استان تزریق می شود افزود: اگر این میزان اعتبار به خوبی و با برنامه‌ریزی هزینه شود می تواند باری از دوش ورزش استان بردارد.
استاندار خوزستان در ادامه به ورزش بانوان اشاره کرد و افزود: در استان ما امکانات لازم برای شکوفایی ورزش بانوان در حد صفر است و اگر به فکر سلامت بانوان خود هستیم باید عدالت محوری را در راس کار قرار دهیم.
وی با بیان این که همه دستگاه های اجرایی باید به وظیفه خود مبنی بر اختصاص یک درصد از هزینه های خود به امر ورزش اهنمام ورزند اظهار کرد: 800 میلیارد ریال اعتبارات مانده دستگاه های اجرایی باید جذب ورزش شود که تاکنون محقق نشده است.
شریعتی افزود: تمامی دستگاه های اجرایی موظف هستند تا پایان تیر ماه این قانون را اجرایی کنند در غیر این صورت معاون سیاسی استانداری باید این موضوع را گزارش کند.
شریعتی به سند 2020 اشاره کرد و گفت: مسئولان ورزش استان باید با برنامه ریزی منسجم رشته هایی را که می توانند در المپیک 2020 و بازی های آسیایی کسب مدال کنند شناسایی کرده و بیشتر به آن ها بپردازند.
در ادامه حسین علی حسین زاده معاون سیاسی استاندار خوزستان گفت: اگر می خواهیم در ورزش بانوان تغییر ایجاد کنیم باید عمیق تر بیاندیشیم و نباید برنامه ها و طرح های ما تکراری باشد.
وی گفت: به جای این که به ورزش بانوان از منظر تفاوت جنسیتی نگاه کنیم بهتر است طرح و برنامه ویژه و خوب ارائه داد.
وی با اشاره به این که مطالب عنوان شده در شورای ورزش بیشتر جنبه کلیشه ای دارد و ما را از اصل ماجرا دور می کند افزود: واژه تفاوت و شکاف طبقاتی همیشه در جامعه موجود است لذا نباید تنها به این فکر بود که اعتبارات به سمت آقایان می رود بلکه یکی از مشکلات عمده ورزش استان عدم طرح جدید و نو بوده و اکثر طرح ها تکراری است.
6064
خبرنگار: محمد شاکری** انتشار دهنده: محسن بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.