به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد خسروی روز سه شنبه در مراسم جشن گلریزان در سالن هزار و یک شب سقز، افزود: فقط سال گذشته 220 نفر زندانی جرایم غیر عمد که 128 میلیارد ریال بدهی داشتند از بندهای زندان آزاد شدند که 41 نفر از آنان که 16 میلیارد و 130 میلیون ریال بدهی داشتند از زندانیان جرایم غیر عمد سقز بودند.
وی ادامه داد: برای آزادی این 41 نفر 750 میلیون ریال توسط ستاد دیه کمک شد، پنج میلیارد و 470 میلیون ریال، رضایت شاکیان اخذ و 700 میلون ریال توسط خیران در جشن گلریزان جمع آوری شد.
رئیس دادگستری شهرستان سقز هم گفت: سال گذشته مبلغ هفت میلیارد و 890 میلیون ریال وام بدون بهره و پنج میلیارد و 320 میلیون ریال وام بدون بلاعوض توسط ستاد دیه استان کردستان به خانواده زندانیان سقز پرداخت و پنج میلیارد و 270 میلیون ریال رضایت از شاکیان زندانیان اخذ شد.
بهادر اسدی اظهار کرد: در حال حاضر 20 نفر زندانی جرایم غیر عمد در زندان سقز، زندانی هستند که برای آزادی آنان 27 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
معاون سیاسی فرماندار سقز هم با بیان اینکه، جشن گلریزان یک سنت حسنه است ، از خیران و کسانی که از توانایی مالی برخوردارند، خواست تا در زمینه آزادی زندانیان جرایم غیر عمد سهیم باشند.
کامیل کریمیان افزود: کمک به زندانیان کمک به خانواده آنان است و نجات یک خانواده، نجات یک جامعه است.
کیوان جهانی، دادستان سقز، هم گفت: کمک و انفاق به زندانیان غیر از پاداش اخروی، باعث کاهش درصد آسیب پذیری خانواده های زندانیان می شود.
ستاد مردمی ‌رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند است و فعالیت های آن در سال 1369 و در زمان ریاست شهید لا‌جوردی بر سازمان زندان‌ها شکل گرفت.
جشن گلریزان هر ساله در ماه مبارک رمضان برای جمع آوری کمک های مردمی برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد برگزار می شود.
سقز در 190 کیلومتری شمال غربی سنندج واقع شده است.
7249/6108
**خبرنگار: ابراهیم محمدحسینی /**انتشار دهنده: امید بهمنی
**آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.