به گزارش ایرنا، 15 نفر از این افراد به دلیل بدهی زیر 50 میلیون ریالی و 21 نفر نیز به دلیل بدهی کمتر از 100 میلیون ریال در زندان به سر می بردند.
رییس کل دادگستری استان زنجان شامگاه شنبه در این مراسم گفت: در زمان حاضر بدهی 58 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد کمتر از 200 میلیون ریال و 33 نفر نیز کمتر از 300 میلیون ریال است که در زندان هستند.
جعفر گلمحمدی اظهار کرد: سال گذشته در جشن های گلریزان استان، بیش از 220 نفر توسط ستاد دیه آزاد شدند، که مبلغی بالغ بر پنج میلیارد ریال از بدهی این زندانیان توسط خیران پرداخت شده بود.
وی تاکید کرد: کمک های جمع آوری شده، تنها برای افرادی که با جرایم غیرعمد از جمله مهریه، نفقه، بدهکاران مالی، تصادفات و حوادث کارگاهی هستند، پرداخت می شود.
رییس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد کمک به آسایش و آرامش خانواده های این زندانیان است، تصریح کرد: مرتفع کردن مشکلات همنوعان، حس خوبی به انسان می دهد و باید این موضوع به یک فرهنگ عمومی در سطح جامعه تبدیل شود.
به گزارش ایرنا، از حاشیه های این جشن، حضور چشمگیر خیران و مسئولان اجرایی استان در مراسم بود.
شهردار زنجان در این جشن مبلغ 250 میلیون ریال و فرماندار زنجان 50 میلیون ریال کمک کردند، همچنین بیش از 6 نفر از خیران در مجموع بیش از 900 میلیون ریال به این زندانیان کمک کردند.
گفتنی است، 390 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد در استان زنجان چشم انتظار مساعدت خیران هستند.
3216/6085
خبرنگار: سجاد کریمی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.