به گزارش خبرنگار ایرنا یونس رنجکش روز سه شنبه در جلسه شورای پدافند غیر عامل آستارا در فرمانداری این شهرستان افزود: پدافند غیر عامل بستر فرهنگی مقابله با تهدیدهای مختلف و آماده سازی روانی جامعه برای ناکام سازی دشمن در تهاجم به کشور است.
وی اضافه کرد: الگوی تهاجم در دنیا تغییر یافته و دشمن از راه های غیر نظامی نظیر اقتصاد و تنوع قومیتی می خواهد کشور را تهدید کند.
وی اظهار کرد: وظیفه افراد جامعه این است که با فراگیری آموزش های لازم در خصوص پدافند غیر عامل و شناخت نوع تهدیدها، راهکارهای مقابله با آن را بشناسند.
رنجکش بیان کرد: چون مردم نقش غیر قابل انکاری در تقویت زیر ساخت های پدافند غیر عامل دارند، دومین همایش ملی پدافند غیر عامل در استان گیلان با رویکرد مردمی در آذرماه به میزبانی آستارا برگزار خواهد شد.
وی گفت: در این همایش با مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی واحد آستارا پژوهش های علمی به دبیرخانه همایش ارسال خواهد شد تا از طریق ساز و کارهای علمی بتوان به مقابله با تهدیدها و آسیب ها برخاست.
فرماندار آستارا پسماند و معضلات زیست محیطی را از آسیب های تهدید کننده زندگی بشر خواند و افزود: انتظار داریم فعالان سازمان های مردم نهاد با ارائه تحقیقات خود پیرامون موضوعات زیست محیطی در این همایش مشارکت کنند.
رنجکش خواستار توجه دستگاه های اجرایی آستارا به موضوع پدافند غیر عامل شد و بیان کرد: هیچ دستگاه اجرایی بدون توجه به مشارکت و آموزش مردم در این بخش موفق نخواهد بود و رسانه ها باید به افزایش آگاهی های عمومی اهتمام داشته باشند.
بر اساس گزارش دیگری از خبرنگار ایرنا در آستارا، امام جمعه این شهرستان گفت: تغییر کاربری اراضی کشاورزی تهدید جدی است و به لحاظ نقش زراعت در تامین مواد غذایی، مسئولان امر باید با روند تغییر مقابله کنند.
حجت الاسلام کاظم حافظ نیا در دیدار با کارکنان جهاد کشاورزی آستارا ، تغذیه سالم انسان ها و تقویت بخش اقتصاد را در گرو اهمیت دادن به بخش کشاورزی ذکر و اضافه کرد: کشاورزی ریشه مسائل اقتصادی را تشکیل می دهد و بدون اهمیت دادن به این امر، اقتصاد مقاومتی شکل حقیقی به خود نخواهد گرفت.
وی خواستار رعایت استاندارد در صادرات محصولات کشاورزی شد و بیان کرد: در صادرات این محصولات باید کیفیت به عنوان اصل غیر قابل انکار، مد نظر تولیدکنندگان و تاجران باشد تا در بازارهای جهانی موفق عمل کنند.
مدیر جهاد کشاورزی آستارا نیز در این جلسه گفت: سال گذشته 113 پرونده در رابطه با تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی آستارا در محاکم قضایی تشکیل شده و در حال رسیدگی است.
ایرج شیارکار افزود: بسیاری از طرح های هادی در مناطق مختلف آستارا نظیر حیران برای بازه زمانی 10 ساله تعریف شده بود که عمر مفید آنها به پایان رسیده و محدودیت هایی برای کشاورزان به وجود آورده و نیازمند بازنگری است.
کارکنان جهاد کشاورزی شهرستان آستارا پس از این نشست به مناسبت هفته جهاد کشاورزی در مزار شهدای گمنام این شهرستان حضور یافته و با آرمان های آنها تجدید بیعت کردند.
21 تا 27 خرداد هفته جهاد کشاورزی است.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و دارای هفت هزار و 500 هکتار اراضی کشاورزی و 6 هزار بهره بردار است.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده: کبیری
7105 / 7124 /2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.