به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام سید محمد امام درخطبه های این هفته نماز جمعه شوش با دعوت نمازگزاران به تقوای الهی و تسلیت سالروز شهادت امام علی (ع) گفت: ایمان به ولایت علی (ع) جزو ایمان است و ایمان بدون آن ممکن نیست.
وی بر لزوم پیروی از سبک زندگی این امام بزرگوار و فرزندان ایشان یعنی امامان معصوم(ع) تاکید کرد و اظهارکرد: تقوا و ساده زیستی 2 خصلت مهم این بزرگواران است که باید الگوی زندگی فردی و اجتماعی خود قرار دهیم.
امام جمعه شوش گفت: تجلی همه خوبی‏ها در سیرت امام المتقین علی(ع) است که الگوی زندگی دنیا و معیار سنجش عمل ما در آخرت می‏باشد.
وی همچنین از حضورآحاد مردم در آیین عزاداری ساروز شهادت امام علی(ع) وشب زنده داری در بقاع متبرکه و مساجد و حسینیه های شهر و روستا تشکرکرد.
امام جمعه شوش در ادامه بیان کرد:رهبر معظم انقلاب نسبت به 2 قطبی سازی جامعه هشدار دادند چرا که 2 قطبی سازی باعث نابودی منابع و خارج کردن نیروهای انقلابی از صحنه اداره کشور می شود.
وی خاطرنشان کرد: نباید گفتار و کردار ما در جامعه بوی 2 قطبی و 2 دستگی بدهد چرا که در آن زمان سال 59 بار دیگر در کشور تداعی می شود و امیدواریم هرگز شاهد آن سال نباشیم.
وی اظهار کرد: مسئولان و مردم باید مراقبت کنند تا این وحدت و انسجام را با گفتار و کردار خود به تفرقه تبدیل نکنند.
امام جمعه شوش با اشاره به دیدار رهبر انقلاب با دانشجویان و استفاده از تعبیر زیبای آتش به اختیار از سوی معظم له، گفت: رهبری برای نخستین بار از این تعبیر زیبا استفاده کردند و باید توجه داشته باشیم که آتش به اختیار به معنی هرج و مرج و دل به خواهی عمل کردن نیست.
وی بیان داشت: مراد از تعبیر آتش به اختیار این است که اگر مسئولی به هر دلیل نتوانست و یا نخواست به مسئولیت خود عمل کند مردم باید به وظیفه خود عمل کنند و کار تعطیل نشود.
وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فردی با سابقه و تیزبین در امور فرهنگی است که حرکت های خودسرانه به هیچ عنوان در ساختار فکری ایشان جایی ندارد، بنابراین با دانش کامل از جوانان به عنوان سربازان جنگ نرم یاد کرده اند.
امام جمعه شوش در ادامه با بیان اینکه همه وظیفه داریم با شرکت در راهپیمایی روز قدس در این عبادت بزرگ سهمی داشته باشیم، افزود: باید با حضور گسترده در راهپیمایی روز قدس و خلق حماسه باشکوه، جواب دندان ‌شکن بزرگی به دشمنان دین و اسلام از جمله آمریکا و رژیم صهیونیستی بدهیم.
7280 / 6037
خبرنگار: مجتبی پناهی ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.