به گزارش روز پنجشنبه ایرنا ، مراسم شب زنده داری و احیای اولین شب قدر با حضور جمع زیادی از مومنان در مساجد ، تکایا ، حسینیه ها ، صحن مطهر امامزادگان و بقاع متبرکه خلخال برگزار و شرکت کنندگان در این مراسم با قرائت دعای جوشن کبیر قرآن را بر سر خود گذاشته و تا دمیده های سحر با خدای خود راز و نیاز کرده و از خداوند طلب آمرزش گناهان خود را کردند.
در آئین هایی که با حضور جمع زیادی از مومنان در مساجد مختلف خلخال و به مناسبت شب ضربت خوردن پناه درماندگان امیرالمومنین حضرت علی (ع) برگزار شد علاوه بر برگزاری مراسم احیا مراسم عزاداری نیز در مساجد این شهر برگزار شد.
امام جمعه خلخال نیز در مراسمی که در مسجد مهدیه شهر خلخال برگزار شد با پرداختن به اهمیت شب های قدر و شب های نزول قرآن مردم خلخال را به استفاده حداکثری از فیوضات این شب های پرفیض فراخواند.
حجت الاسلام امیر رشتبری از حضرت امام علی (ع) به عنوان پناه بیچارگان فقرا یاد کرد که همواره وقت خود را صرف دستگیری از درماندگان جامعه می کرد.
مشابه این مراسم در مساجد شهری و روستایی شهرستان خلخال برگزار و مردم در کنار برگزاری مراسم احیا و شب زنده داری در شب ضربت خوردن اولین امام شیعیان بر سر و سینه زده و اشک ماتم ریختند.
شهر خلخال در 115 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.