به گزارش ایرنا، مردم مومن به ویژه جوانان و محبان اهل بیت (ع) در جای جای این استان سراسر شیعه با نیایش های شبانگاهی و سحرگاهی خود و در نخستین شب از لیالی آیینه دلشان را از زنگارهای نفسانی و شیطانی صیقل دادند.
حسینیه ثارالله یاسوج دیشب شاهد حضور زنان و مردان خداجویی بود که با دل بریدن از لذت های دنیوی و نفسانی آمده بودند از درگاه خالق یکتا طلب آمرزش گناه و سعادت طلبی کنند.
بسیاری از مساجد، حسینیه ها و امام زاده ها در مناطق مختلف و حتی روستاهای کهگیلویه وبویراحمد شب گذشته صحنه عشق نوازی جوانان، پدران و مادرانی بود که باچشمان اشکبار خود فریاد مظلومیت خواهی مولایشان در شب ضربت خوردن آن حضرت را سردهند.
بسیاری از مادران داغدار همراه با طفلان معصومان خود با سربندهای منقش به نام زیبای یا زهرا (س) یا علی اصغر (ع) به یاد نخستین شهید محراب مولای متقیان علی (ع)و مظلومیت ناله می کردند.
به گزارش خبرنگاران ایرنا، دیگر شهرها و مناطق مختلف کهگیلویه وبویراحمد نیز شب گذشته حال و هوای معنوی داشتند و مردم تا پاسی از شب با حضور در حسینیه ها، مساجد و تکایا از فرصت های مغتم و فضیلت های شب قدر بهره بردند.
مجالس معنوی در شهرهای مختلف کهگیلویه وبویراحمد با خواندن دعای جوشن کبیر، برپایی نماز، قرآن بر سر گرفتن، مداحی و سوگواری به مناسبت شهادت امام علی (ع) همراه بود.
خبرنگار: حمید جهان**انتشار دهنده:حسینعلی راشکی
3016/8005
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.