به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام مرتضی جوادی آملی چهارشنبه شب در مراسم سوگواری شهادت حضرت فاطمه الزهرا(س) در مسجد هدایت آمل ، افزود : ما داریم در تاریکی زندگی می کنیم و نمی توانیم بدون اهل بیت معصومین (ع) زیستن داشته باشیم و ضرورت دارد از سیره نورانی این بزرگواران بهره گیری کنیم.
وی ادامه داد : ما توان درک مسیر هدایت را نداریم و می بینیم جهان تا چه میزانی در مسیر ضلالت و گمراهی قرار دارد که به سبب دوری از اهل بیت (ع) است.
استاد حوزه و دانشگاه گفت : اختیار انسان ها در دین نقشی ندارد و در زمان امام علی(ع) آمدند کاری کردند تا عقل مردم نسبت به حق بسته شود ، اما خورشید خاموش شدنی نیست که اراده الهی در آن قرار دارد.
وی افزود : ضرورت دارد همواره آگاهی و توجه را سرلوحه امور خود قرار دهیم و تلاش کنیم از سیره نورانی خاندان عصمت و طهارت استفاده لازم را در زندگی خود داشته باشیم .
وی با بیان این که خودشناسی امری مهم و اساسی است ، گفت : خودمان را به خوبی نمی شناسیم و نمی دانیم از کجا آمدیم و به کجا می رویم که اطلاعی از این امور نداریم.
** حضرت زهرا(س) عصاره ولایت
رئیس بنیاد بین المللی علوم و حیانی اسراء با بیان این که حضرت زهرا (س) عصاره ولایت است ، گفت : این بانوی گرانقدر از جایگاه والایی برخوردار بوده و پیامبر گرامی اسلام همه گونه تکریم را نسبت به ایشان داشته است.
وی افزود : اهل بیت معصومین (ع) از مقام ارزشمندی برخوردار هستند که حضرت حق مقام ولایت به آنان بخشیده است.
جوادی آملی گفت : انسان بدون اهل بیت(ع) نمی تواند جلوه های برتر قرآنی را به جهانیان دیکته کند و ضروری است تا حضور در محضر خاندان عصمت و طهارت داشته باشیم.
وی افزود : در شرایط حاضر وهابیت اهدافی دارد که ضروری است تا هوشمند و مراقب باشیم که باید عقلانیت، تعقل، فهم و ادراک صحیح نسبت به اهل بیت(ع) پیدا کنیم.
** عشق باطنی به اهل بیت(ع)
رییس بنیاد بین المللی علوم و حیانی اسراء گفت : عشق به اهل بیت (ع) داریم اما چیزی صورت می دهیم سر و صداست اما از باطن ولایت خبری نیست که باید به آن توجه لازم را داشته باشیم.
وی افزود: حضور در این مجالس اهتمام در مصیبت شهادت حضرت فاطمه الزهرا(س) است که درس معرفت شناسی کسب می کنیم و برکات ارزنده ای در آن قرار دارد.
خبرنگار : مهدی غلامی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7327/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.