شریعتی با بیان این‌که استان خوزستان دارای ظرفیت‌های بسیار فراوانی است، تصریح کرد: شاید هیچ منطقه‌ای در دنیا مثل خوزستان وجود نداشته باشد. با این وسعت کوچک دارای همه ظرفیت‌هایی مانند نفت، گاز، پتروشیمی، زمین‌های حاصلخیز کشاورزی، آب‌های شیرین، آب‌های آزاد، بنادر و پتانسیل‌هایی از این قبیل باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی روزگذشته در جلسه بررسی مسائل اقتصادی شهرستان‌های آبادان و خرمشهر که با حضور اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در محل فرمانداری آبادان برگزار شد، با اشاره به حضور اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس در این منطقه، اظهار کرد: از این بابت بسیار خرسندم که دوستان مجلسی ما با حضور در استان خوزستان مسائل و مشکلات را از نزدیک مشاهده می‌کنند و همه آنان اعتقاد دارند که خوزستان و منابع آن قلب اقتصادی و قلب تپنده توسعه اقتصادی کشور است.

وی افزود: همچنین وضع مردم منطقه و مشکلات آنان را مشاهده می‌کنند و حرف دل مردم را از نزدیک می‌شنوند که حداقل مزیت این مسئله آن است که باعث می‌شود مسئولان راهنمائی شوند و فقط بخشی نگری نکنند و اولویت‌ها را به مناطقی دهند که فرصت‌های بیشتری برای سرمایه‌گذاری دارند.

شریعتی با بیان این‌که استان خوزستان دارای ظرفیت‌های بسیار فراوانی است، تصریح کرد: شاید هیچ منطقه‌ای در دنیا مثل خوزستان وجود نداشته باشد که با این وسعت کوچک دارای همه ظرفیت‌هایی مانند نفت، گاز، پتروشیمی، زمین‌های حاصلخیز کشاورزی، آب‌های شیرین، آب‌های آزاد، بنادر و پتانسیل‌هایی از این قبیل باشد.

وی عنوان کرد: اگر ما از تمام این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کنیم، می‌توانیم تمام کشور را ساماندهی کنیم، اما به دلیل اینکه از این ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها به خوبی استفاده نمی‌شود، بخشی‌نگری صورت می‌گیرد و منابع تکه تکه می‌شود، هیچ کجا اصلاح و بهبود پیدا نمی‌کند.

وی گفت: متأسفانه مسائل و مشکلات به دلیل این بخشی‌نگری‌ها، بر اساس فرصت‌ها اصلاح نمی‌شوند و توزیع اعتبارات نیز صورت نمی‌گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.