به گزارش ایرنا فرود عسگری عصر جمعه در نشست بررسی مسائل اقتصادی منطقه آزاد اروند که با حضور استاندار خوزستان و اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در فرمانداری آبادان برگزار شد افزود: سازمان منطقه آزاد اروند برای استقرار گیتهای ورودی و خروجی در این منطقه اقدامات خوبی داشته است و گمرک کشور نیز برای استقرار در ورودی این منطقه وارد عمل شد.
وی اظهار داشت:گمرک ایران در گیت های ورودی که سازمان منطقه آزاد اروند در نظر دارد مستقر می شود و طبق برنامه ریزی در حوزه منطقه آزاد اروند انجام وظیفه خواهیم کرد.
معاون گمرک ایران گفت:حدود یکصد میلیون دلار برای عرضه به فروشگاه های حاضر در منطقه آزاد اروند در نظر گرفته ایم و با سازمان منطقه آزاد اروند نیر در این خصوص تعاملاتی صورت گرفت.
عسگری اظهار داشت:همچنین برای عرضه کالاهایی که مورد استثنا قرار گرفتنه اند 400 میلیون دلار در نظر گرفته ایم و کالاهایی که طبق مقررات باید از گمرک خارج شوند به مانند همان روال قبلی انجام می شود.
وی افزود:همچنین توافقاتی با سازمان منطقه آزاد اروند برای بهبودبخشی اقدامات گمرک کشور در این منطقه داشتیم که به جمع بندی خوبی رسیدیم و به زودی وارد فاز اجرایی می شویم.
معاون گمرک کشور گفت:در خصوص تجاری کردن بندر چوئبده به امکاناتی نیاز داریم زیرا زیرساخت های آن آماده نیست که پس از مذاکره با گمرک استان خوزستان توافقاتی در این زمینه صورت گرفت.
عسگری بندر اروند کنار را فاقد امکانات لازم دانست و گفت: بندر اروند کنار گمرک خوبی ندارد و در کانکسی فرسوده مستقر است و اگر مدیران داخلی می توانند تا آماده شدن زیر ساخت های این گمرک ساختمانی در اختیار ما قرار دهند آن را فعال می کنیم .
به گزارش ایرنا 15 عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی روزهای پنجشنبه و جمعه با سفر به شهرستان های آبادان و خرمشهر به بازدید از زیرساخت های منطقه پرداخته و شامگاه پنجشنبه و جمعه از بخشهای مختلف پالایشگاه آبادان، پتروشیمی آبادان و پروژه های عمرانی در این منطقه دیدن کردند.
7104/6064
خبرنگار:مسعود گادار** انتشار دهنده: محسن بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.