به گزارش ایرنا، سید حسن حسینی شاهرودی که شنبه شب در سالن شقایق های دانشگاه صنتعی شاهرود گزارش 10 ماه فعالیت خود را ارائه می کرد ، افزود: در گفت وگویی که با یکی از مسئولان عالی رتبه استان داشتم ، اعلام کردندکه چنین سندی نه درگذشته بوده و نه الان وجود دارد .
دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با وجود نقشه راه توسعه ، آیندگان هم می توانند مسیر توسعه را بپیماند وجایگاه و رتبه ملی ،استانی و شهرستانی شاهرود را آن گونه که باید باشد ، رقم زنند.
وی از تهیه یک طرح آمایش سرزمینی مختصر برای شاهرود با همکاری یکی از دانشگاه ها خبر داد و گفت: هنگامی که نتایج این طرح را با حضور مسوولان دانشگاه های شاهرود بررسی کردیم ، مشخص شد که وضعیت شرق استان سمنان از برنامه ها و چشم اندازهای مطرح شده در برنامه ها بسیار عقب است.
نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی گفت :با این وجود نباید منتظر تهیه طرح آمایش سرزمین از سوی دیگران شد و باید خودمان این مساله را برای شهرستان شاهرود به سرانجام برسانیم.
وی از مردم شرق استان سمنان خواست در هر منطقه که حضور دارند باید بحث توسعه و اقتصاد شهرستان را پیگیری کنند، چون اقتصاد و فرهنگ مورد تاکید رهبر نظام اسلامی نیز است.
وی ادامه داد: باید تلاش کرد و همگام با مسوولان برای توسعه منطقه تلاش نمود.
حسینی شاهرودی گفت: برخی عدم موفقیت های سال های گذشته موجب شده ، تا رغبت مردم شاهرود و میامی برای مشارکت در صحنه های اقتصادی کاهش یابد.
وی بر اعتماد سازی برای حضور مردم در صحنه تاکید کرد و گفت: همانطور که رهبری و امام راحل بر حضور مردم در صحنه ها تاکید داشتند ، این مهم برای مردم این شهرستان باید رخ دهد.
حسینی شاهرودی از تشکیل کمیته های مردمی برای بهره گیری از نخبگان شهرستان های شاهرود ومیامی هم خبر داد و گفت: تا کنون 23کمیته مردمی تشکیل شده تا از فکر نخبگان برای پیگیری مسایل شهرستانی و کشور استفاده شود.
این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: این نخبگان در مسایل مختلف مانند گردشگری ،آب ،معدن،کشاورزی ،صنعت ،فرهنگ و دیگر زمینه ها آسیب شناسی کرده و نظر خود را به نماینده ارایه می کنند.
حسینی گفت: شاهرود ظرفیت سرمایه گذاری مردمی را با ساخت کارخانه سیمان به عنوان اولین تجربه سرمایه گذاری بزرگ زیرساختی با مشارکت هشت هزار نفر سرمایه گذار نشان داده است .
وی گفت: توفیق آن زمان مردم شاهرود از اعتماد آنها نشات گرفته بود وباور این که باید خود برای توسعه شهر گام بردارند.
وی وظیفه مسئولان را حمایت و کارگشایی وتسهیل قانونی تا احقاق حقوق حقه مردم دانست .
نماینده مردم شاهرود ومیامی گفت: با وجود این که شاهرود نخستین شهرستان استان سمنان بود که گاز رسانی شد، با این وجود هنوز 35درصد روستاهای این شهرستان و میامی گاز رسانی نشده اند.
دراین نشست از سند هویتی مرحوم حسینی شاهرودی نماینده فقید مردم شاهرود درمجلس رونمایی شدو با اهدای لوح به خانواده آن مرحوم از فعالیت های وی تقدیر شد.
این سند هیجدهمین سند هویتی مشاهیر استان سمنان و پنجمین سند هویتی شهرستان شاهرود است .
شهرستان شاهرود با 230 هزار نفر جمعیت و 51هزارو 419 کیلومتر مربع مساحت ، پرجمعیت ترین و بزرگترین شهرستان استان سمنان است.
این شهرستان حدود یک سوم جمعیت استان سمنان و بالغ بر نیمی از مساحت آن را به خود اختصاص داده است.
7358/6167 خبرنگار سروش مولانا ** انتشاردهنده: محسن شاکری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.