جلیل مختار شنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: دربحث منطقه آزاد اروند در مرحله نخست باید نگاه به اقتصاد خرد باشد و کل طبقه اجتماعی را در نظر داشته باشیم تا بتوانیم اختلاف طبقاتی را در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر کاهش دهیم.
وی اظهارکرد: توجه حجمی به صادرات و واردات کالا، مخالف توسعه پایدار در شهرستان های آبادان و خرمشهر است.
مختار گفت: وجود زیرساخت بازار با 100 سال سابقه در منطقه و تجارت با کشورهای همسایه لازمه توجه به آن را به‌ منظور کارآفرینی و رونق این دو شهرستان آبادان و خرمشهر در منطقه آزاد اروند ضروری کرده است.
وی ادامه داد: در مرحله بعدی و کوتاه ‌مدت حمایت از سرمایه‌گذاران داخلی با ارائه بسته‌های حمایتی، و برای بلندمدت بهره‌گیری از سرمایه خارجی باعث رونق اقتصادی در منطقه خواهد شد.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی قاچاق سازمان یافته در منطقه آزاد روند را رد کرد و گفت: مستقر نشدن گمرک کشور در دروازه‌های ورودی منطقه آزاد خود به ‌خود قاچاق ایجاد می‌کند.
وی افزود: پارسال 825 فقره پرونده قاچاق کالا در تعزیرات حکومتی آبادان تشکیل ‌شده که 600 پرونده آن تبرئه و 225 پرونده محکوم شدند که این رقم با توجه به حجم قاچاق کالا به کشور بسیار ناچیز است.
مختار گفت: نگرش و نگاه دستگاه‌های امنیتی به قاچاق در آبادان اشتباه است و باید تغییر کند تا بتوانیم در بحث تجارت و معیشت مردم تغییر ایجاد شود.
3015/ 6037
خبرنگار: عدنان جواهری ** انتشاردهنده: عبدالحمید راجی
کانال خبری ایرنا خوزستان:irnaahvaz@
برای دریافت لحظه‌به‌لحظه اخبار استان خوزستان به کانال http://www.telegram.me/irnaahvaz بپیوندید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.