به گزارش ایرنا حجت‌الاسلام علی ابراهیمی پور شامگاه پنجشنبه در نشست مشترک بررسی مشکلات اقتصادی منطقه آزاد اروند با حضور اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و فعالان اقتصادی شهرستان های آبادان و خرمشهر افزود:برخی از مدیران تلاش می‌کنند تا بندر آبادان خارج از محدوده شهری توسعه پیدا کند که این موضوع، مورد تائید نیست.
وی اظهار داشت:علی‌رغم اینکه استان خوزستان و شهرستان‌های آبادان و خرمشهر و منطقه آزاد اروند گنج‌های نهفته ایران هستند، فاصله طبقاتی در این منطقه کمر مردم را خم کرده و هجمه ای که دشمن در این منطقه و استان خوزستان برنامه ریزی کرده به لحاظ فقر اقتصادی، مشکلات بیکاری و تامین نشدن معیشت است.
حجت‌الاسلام ابراهیمی پور گفت:اگر در منطقه بریم و بوارده را از شهر آبادان جدا کنیم به اوج بحران در این شهر پی می‌بریم البته این محصول، منطقه آزاد اروند نیست، بلکه حاصل 30 سال بد مدیریت کردن بر این شهرستان است.
وی افزود:متاسفانه بعد از پایان جنگ تحمیلی و آغاز دوران سازندگی به زیرساخت‌های آبادان و خرمشهر توجه نشد.
امام‌جمعه آبادان گفت:بحران آمار بالای طلاق،اعتیاد ، آمار پایین ازدواج و هجمه‌ای که فرقه‌ها و مذاهب انحرافی در منطقه رواج می‌دهند بیشتر از مشکلات اقتصادی در منطقه است که این امر نگران‌کننده و به همین دلیل است که توقع از کمیسیون اقتصادی به دلیل اثرگذاری آن در مجلس بیشتر است.
وی افزود:آمار 700 هزار نفری جمعیت شهرستان آبادان قبل از انقلاب که بیشتر آنها دارای شغل بودند با جمعیت 300 هزار نفری هم اکنون که نزدیک 30درصد جوانان آن بیکار هستند بسیار نگران‌کننده است.
وی بیان داشت:حق آبادان بعد از 30 سال بعد از پایان جنگ تحمیلی این نیست که مشکلات آب و برق مبلمان شهری هنوز برطرف نشده است.
وی حضور سرمایه‌گذار داخلی و همراهی مدیران را تنها راه توجه به تولید و اشتغال در منطقه آزاد اروند عنوان کرد و بیان داشت:همراهی نکردن برخی از مدیران با سرمایه‌گذاران و دندان‌تیز داشتن به سرمایه آنها باعث فرار سرمایه‌گذار در منطقه شده است.
به گزارش ایرنا 15 عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی روزهای پنجشنبه و جمعه با سفر به شهرستان های آبادان و خرمشهر به بازدید از زیرساخت های منطقه پرداخته و شامگاه پنجشنبه از بخشهای مختلف پالایشگاه آبادان و پتروشیمی آبادان دیدن کردند.
در سفر اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، برنامه های مختلفی اعم از تشکیل جلسات و بازدیدهای میدانی از نقاط مختلف گنجانده شده است.
بر اساس برنامه، برگزاری نشست شورای اداری شهرستانهای آبادان و خرمشهر، بازدیدها از یادمان شهدای شلمچه، بارانداز گمرک شلمچه، بندر خرمشهر، محل استقرار گمرک جمهوری اسلامی ایران در دروازه های منطقه آزاد اروند و پالایشگاه در برنامه پنجشنبه هیات اقتصادی مجلس گنجانده شده بود.
جمعه ۱۸ فرودین ماه نیز این هیات از یادمان شهدای منطقه عملیاتی والفجر ۸در اروندکنار، رودخانه اروند با هدف بررسی آثار اقتصادی لایروبی نشدن آن و خشک شدن نخلستان های حاشیه رودخانه، بندر آبادان بازدید می کنند.
قرار است، نشست شورای اداری استان خوزستان نیز شامگاه جمعه با حضور اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس، نماینده ولی فقیه در استان و استاندار خوزستان در محل فرمانداری ویژه آبادان برگزار شود.
3015/6125 خبرنگار: عدنان جواهری ** انتشار:سید بهادر حسینی
کانال خبری ایرنا خوزستان:irnaahvaz@
برای دریافت لحظه‌به‌لحظه اخبار استان خوزستان به کانال http://www.telegram.me/irnaahvaz بپیوندید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.