به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، اسحاق جهانگیری چهارشنبه شب در شواری اداری استان خوزستان با بیان اینکه خوزستان برای ایران و همه دولت‎ها استانی بسیار مهم است، اظهار داشت: خوزستان قلب ایران و نیز کانون اصلی توسعه کشور است بنابراین باید به جد از آن محفاظت و حراست کرد.

وی با بیان اینکه خوزستان به دلیل دارا بودن کارکردی ملی نیازمند توجه‌هاتی در سطح ملی است و نیز با اشاره به برخی از اتفاقات در سطح دنیا و با اشاره به گروهی که در آمریکا بر سر کار آمده افزود: حرف و حدیث‌های امروزی در سطح جهان نشان از توطئه‌هایی در منطقه می‌دهد.

معاون اول رئیس جمهور هدف اصلی گروه‌های تکفیری را ناامن کردن ایران دانست و بیان کرد: با توجه به منویات مقام معظم رهبری و نیز تلاش نیروهای اطلاعاتی و امنیتی کشور ایران امروزه کانون امنیت منطقه است.

وی با اشاره به اینکه مردم ایران پاسخ توطئه‌های بسیاری را با حضور خود در صحنه‌های مختلف می‎دهند، گفت: انتخابات پیش رو از نظر حساسیت‌های بین المللی، منطقه‌ای و نیز نگاه‌ها به کشورمان ایران بسیار حساس است.

برخی‌ها نیز ایران را عقب مانده و در گوشه‌ای از دنیا می‌دانند

جانگیری با بیان اینکه نباید جریان‌های سیاسی و مسئولان ملی مردم را نسبت به آینده کشور بدبین کنند، عنوان کرد: از آنجا که برخی‌ها کوچک هستند قصد دارند ایران بزرگ را کوچک تلقی کنند همچنین برخی‌ها نیز ایران را عقب مانده و در گوشه‌ای از دنیا می‌دانند.

وی تدبیر و درایت مدیریتی حاکم بر کشور را یکی از نقاط قوت ایران خواند و افزود: قطعا در زمینه مسائل اقتصادی مشکلاتی داریم اما فراموش نکنیم که حتی آمریکا نیز با این مشکلات روبه‌رو است و در همین راستا و مبنا رئیس جمهور این کشور بسته شدن درگاه‌های ورودی کالاهای غیرملی را اعلام کرد.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه در سال گذشته 23 هزار واحد صنعتی از تسهیلات پرداختی استفاده کردند، بیان کرد: در سال گذشته 33.8 درصد افزایش صادرات غیرنفتی از نظر کمی ایجاد کردیم همچنین 5 هزار و 400 طرح با بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی را تکمیل کردیم.

وی با اشاره به اینکه باید وجه قالب امسال را تولیدی با اشتغالزایی بالا در نظر بگیریم، افزود: با توجه به اینکه تأمین امنیت سرمایه‌گذاری از اصول مهم اقتصادی به شمار می‌رود بنابراین باید با تقویت بخش خصوصی، اشتغالزایی پایدار را تحقق بخشیم.

مردم خوزستان در سال گذشته به دلیل پدیده ریزگردها بسیار اذیت شدند

جهانگیری با بیان اینکه مردم خوزستان در سال گذشته به دلیل پدیده ریزگردها بسیار اذیت شدند، عنوان کرد: باید از عمق جان از مردم عذرخواهی و دلجویی کرد و نیز با به کار گیری همت زیاد در این راه مشکلات را حل کنیم.

وی به مصوبه اخیر هیئت دولت اشاره کرد و گفت:  دولت 95 هزار میلیارد ریال برای آب و فاضلاب و یک هزار و 500 میلیارد تومان برای برق به استان خوزستان اختصاص داده شد.

معاون اول رئیس جمهور درباره طرح آبرسانی به روستاهای استان خوزستان بیان کرد:  برای آبرسانی به روستاها با توجه به بند پنج وزارت نیرو را مکلف کردیم تا از ردیف مربوطه 150 میلیارد تومان به خوزستان اختصاص دهد همچنین امروز برای کارخانه قند دزفول 10 میلیارد تومان تصویب شد.

وی با اشاره به رودخانه کارون و نیز اینکه کارخانه‎ها نباید فاضلاب‌های خود را به این رودخانه بریزند، تصریح کرد: فاضلاب‌های شهری باید ساماندهی شود همچنین احیای رودخانه کارون یکی از برنامه‌های مهم در برنامه توسعه ششم است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 606177
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.