به گزارش ایرنا ، سیدمحمد میرمحمدی روز چهارشنبه در آخرین نشست شورای اداری استان یزد با تقدیر از مدیران ، مسئولان نظامی و انتظامی ، فرمانداران ، رسانه ها و مردم استان در تشریح فعالیت های زیربنایی انجام شده در سال جاری و دوران فعالیت دولت یازدهم گفت: این فعالیت ها و زیرساخت ها زمینه ساز پیشرفت استان خواهد بود.
وی افزود: در بخش راه و جاده ،اجرای روکش راههای روستایی بطول 800 کیلومتر، ساخت 300 کیلومتر راه روستایی، رفع اشکال از 29 نقطه حادثه خیز ، بهسازی و روکش راه اردکان - نائین بطول 70 کیلومتر ،ساخت زیرگذر مهریز، ساخت راه ابرکوه مروست بطول 70 کیلومتر، ساخت 55 کیلومتر باند دوم راه اردکان چوپانان و بهسازی 30 کیلومتر باند قبلی انجام شده است.
استاندار یزد اضافه کرد: در بخش راه آهن و ریل ، دوبانده شدن 250 کیلومتر از راه آهن بافق - زرین شهر در دستور کار بوده که با پیشرفت فیزیکی 69 درصد و هزینه کرد 250 میلیارد تومان در حال انجام است و تا هفته دولت سال آینده به بهره برداری می رسد.
میرمحمدی در تشریح اقدامات انجام شده در حوزه‌های خدماتی نظیر برق، گاز، آب و مخابرات گفت: در حوزه برق در سال گذشته چهار طرح با اعتبار بالغ بر 770 میلیارد ریال و در 9 ماهه سالجاری سه طرح با اعتبار بالغ بر 140 میلیارد ریال اجرا شده است.
وی افزود: در این بخش نه تنها قطعی برق در یزد خیلی کم بوده بلکه با اجرای طرح های مختلف ، تولید مازاد بر مصرف برق استان یزد و انتقال آن به شبکه سراسری را داشتیم.
نماینده عالی دولت در استان یزد به ظرفیت استان در حوزه تامین برق از طریق نیروگاه‌های خورشیدی اشاره کرد و گفت: بیش از 12 مورد از درخواست‌های ساخت نیروگاه خورشیدی منجر به قرارداد ساخت شده و سه مورد هم سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
میرمحمدی پیرامون فعالیت های گازرسانی در استان یزد نیز با مقایسه وضعیت استان از سال 75 تا 92 و قبل از فعالیت دولت یازدهم تصریح کرد: شبکه‌گذاری برای گازرسانی از سال 75 تا 92، پنجهزار کیلومتر بوده و این در حالیست که در دوره این دولت 2 هزار و 40 کیلومتر انجام شده است.
وی ادامه داد : پذیرش اشتراک از 75 تا 92 ، 303 هزار و 874 مشترک بوده و در این دولت 95 هزار به آن افزوده شده ضمن آنکه ، تعداد شهرهای گازدار شده یزد از سال 75 تا 92 به تعداد 15 مورد بوده و در این دولت به 19 شهر رسیده است.
به گفته استاندار یزد ، هم اکنون در مجموع 75 درصد خانوارهای استان یزد زیر پوشش شبکه توزیع گاز قرار دارند که 24 درصد از این میزان در طول دوران فعالیت دولت یازدهم انجام شده و مابقی در طول 17 سال قبل از فعالیت دولت تدبیر و امید صورت گرفته است.
وی ادامه داد: تعداد روستاهای گازدار 149 روستا بوده که 170 روستا به آنها اضافه شد ضمن آنکه به تعداد یکهزار و 306 واحد گلخانه دارای گازیکهزار و 439 واحد و به تعداد 50 واحد کوره آجرپزی دارای گاز 213 واحد و 3هزار و 729 واحد تولیدی دارای گاز 2 هزار و 526 واحد اضافه شده است.
میرمحمدی در تشریح طرح های مخابراتی در این سال ها گفت: 530 طرح مخابراتی با 214 میلیارد تومان اعتبار در طول سه سال گذشته در استان یزد اجرا شده است.
وی ثبت 149 اثر ملی ، اضافه شدن 300تخت هتل ، 51واحد بوم گردی با ظرفیت 1100 تخت، ارسال پرونده ثبت جهانی شهر یزد به یونسکو ، ساماندهی پیست سخوید ، رسمیت یافتن بین المللی بودن فرودگاه شهید صدوقی یزد ، اضافه شدن 250هکتار به مساحت این فرودگاه ، توسعه 2 بیمارستان ، بهره برداری از 2 بیمارستان جدید و برخی طرح های بهداشتی ، آب و فاضلاب و آموزشی در آموزش و پرورش و آموزش عالی و فناوری را از عمده ترین فعالیت های استان اعلام کرد.
استاندار یزد درباره مصوبه های سفر ریاست جمهوری نیز گفت: طرح‌های این سفر نیز در مجموع 46 مورد بوده که 2 مورد آن پیشرفت 10 درصدی، 2 مورد پیشرفت 15 درصدی، 2 مورد پیشرفت 20 درصدی و مابقی موارد پیشرفت بالای 30 تا 100 درصدی داشته است.
وی در ادامه پیرامون گزارش عملکرد مدیران در راستای شعار سال و موضوع اقتصاد مقاومتی نیز اظهار کرد: 17 نشست توسط ستاد اقتصاد مقاومتی در استان یزد با 52 دستور کار و 66 مصوبه ، 32نشست تخصصی با 105 مصوبه و در شهرستان ها نیز 25 جلسه داشته ایم.
رئیس ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد افزود: نتیجه این نشست ها تعریف 97 طرح و پروژه ، برگزاری 220ساعت کلاس آموزشی ، 190ساعت پخش برنامه تلویزیونی و 330 ساعت برنامه رادیویی و نیزشناسایی 380 طرح قابل واگذاری به بخش غیردولتی در استان یزد بوده که تاکنون 83 مورد آن واگذار شده است.
میرمحمدی درباره تسهیلات پرداختی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گفت: 318 میلیارد تومان از طریق این کارگروه به 387 واحد تولیدی و 485 میلیارد تومان نیز مستقیما از سوی بانک ها به 497 واحد و در مجموع 843میلیارد تومان به 875 واحد تولیدی برای رونق تولید و رشد اشتغال استان پرداخت شده است.
وی یادآور شد : در بخش پرداخت تسهیلات در کشور رتبه پنجم و در کلیپ بازتاب دهنده تسهیلات پرداخت شده به واحدهای تولیدی رتبه سوم را کسب کرده ایم.
این مسئول همچنین به پیشرفت ها و ظرفیت های حوزه آی تی و آی سی تی استان اشاره کرد و ادامه داد: 46 درصد از شرکت های دانش بنیان و پارک علم و فناوری یزد در حوزه آی سی تی کار می کنند.
وی خاطرنشان کرد: نخستین استان در عملیاتی کردن فعالیت های منطقه علم و فناوری ، رتبه دوم صادرات فناوری کشور ، رتبه سوم از نظر پارک علم و فناوری ،رتبه چهارم در رشد شاخص های بین المللی هستیم و چند مرکز رشد فناوری همچون مرکز نوآوری زیست فناوری ، مرکز نوآوری در دانشگاه یزد، جهاد دانشگاهی و علمی کاربردی و شعبه رویان داریم.
میرمحمدی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اینکه سال آینده انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا را در پیش رو خواهیم داشت، یادآور شد: آمادگی‌های لازم در سطح استان وجود دارد و امیدواریم با همراهی مسئولان و فراهم آوردن شرایط لازم، در انتخابات اردیبهشت‌ماه 96 شاهد حماسه‌ای به مراتب بهتر از انتخابات گذشته باشیم.
وی تصریح کرد: مردم ما مردمی همراه، همدل و منطقی هستند و همواره در همه زمینه‌ها در کنار خدمتگزاران خود بوده‌اند و به طور قطع در انتخابات 96 نیز افتخارآفرینی خواهند کرد.
استاندار یزد تاکید کرد: مدیران در این انتخابات به بحث اعتماد مردم ، بی طرفی کامل و امانت داری حق الناس توجه ویژه داشته باشند و تمام تلاش خود را بر افزایش مشارکت بالای مردم متمرکز کنند.
وی تاکید کرد: اگر مشارکت و اتحاد و انسجام مردم در مشارکت بالا باشد ، اقتدار نظام بالاتر می رود و دنیا حساب می کند که هیچ چیزی بین این مردم نمی تواند اختلاف ایجاد کند .
1968/ 5054خبرنگار : محمودرضا رحمانی ** انتشار :بهنام احمدی *
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.