علیرضا رشیدیان روز سه شنبه در پنجاهمین نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان افزود: خدمات و تلاش های دولت نشان دهنده کارآمدی نظام دینی در جمهوری اسلامی ایران است.
وی اظهار کرد: نقدهای غیر منصفانه و مغرضانه برای دشمنان این نظام و رسانه های آنان خوراک تهیه می کند در حالی که انقلابی بودن مورد تاکید رهبر معظم انقلاب به مفهوم خودباوری با عقلانیت و تدبیر است و امروز نتیجه این اقدامات به مرور در حال بروز و ظهور می باشد.
وی با اشاره به برخی از این اقدامات گفت: عبور از وضعیت رکود تورمی بسیار دشوار بود اما امروز در شرایطی هستیم که از آن عبور کرده ایم و امروز نرخ تورم در استان به 5.8 درصد رسیده و رشد اقتصادی استان هم از رشد منفی به مثبت 5 درصد رسیده است.
رشیدیان افزود: به رغم جنگ نفت و تنگناهای شدید منابع مالی دولت طی این سال ها به ویژه 2 سال اخیر با استفاده از منابع و ظرفیت های داخلی و خارجی امروز در خراسان رضوی علاوه بر بهره برداری حجم قابل توجهی از پروژه های نیمه تمام یا اجرا شده در همین دولت، تا انتهای شهریور ماه سال آینده بیش از 90 هزار میلیارد ریال پروژه دیگر بهره برداری می شود.
وی رشد تولیدات کشاورزی در استان طی این دو ، سه سال را موجب افزایش ظرفیت صادراتی خراسان رضوی دانست و اظهار کرد: در کشور هم همین شرایط حاکم بوده و براساس آمارهای رسمی طی این سه سال تولیدات بخش کشاورزی 20 میلیون تن افزایش داشته است.
وی گفت: در این مدت تراز تجاری واردات کشور نیز بیش از 4.5 میلیارد دلار کاهش یافت که در ارتقای بخش کشاورزی موثر بود.
رشیدیان افزود: شاخص های سنجش موفقیت اقتصاد مقاومتی، رونق بازار، تولید و اشتغال است و در این راستا تلاش برای توسعه سرمایه گذاری در حوزه های مختلف به ویژه زیربنایی محور عمل بوده است.
وی عملکرد استان در حوزه جذب سرمایه گذاری خارجی را مهم خواند و اظهار کرد: مجموع سرمایه گذاری خارجی جذب شده در این استان طی سال های 1381 تا 1392حدود 904 میلیون دلار بود در حالی که این رقم طی سه سال دولت یازدهم 783 میلیون دلار بوده است.
وی گفت: طی سال های 92 تا 95 حدود 930 میلیون یورو صرف واردات ماشین آلات تولیدی و مورد نیاز کارخانجات شد که این رقم در سال 92 معادل 66.5 میلیون یورو و در سال جاری 360 میلیون یورو بود.
استاندار خراسان رضوی افزود: طی 11 ماه امسال حجم قابل توجهی از این ماشین آلات وارد استان شده که نتیجه بهره برداری از آنها در حوزه اشتغال و تولید استان قابل توجه و محسوس خواهد بود.
وی ادامه داد: در نتیجه این تلاش ها و اقدامات خراسان رضوی در حوزه سرمایه گذاری در طرح های صنعتی، روستایی و مناطق محروم برترین عملکرد را داشته است.
وی اظهار کرد: تاکنون بیش از 95 میلیارد ریال تسهیلات با سود چهار درصد برای 19 طرح تصویب و به سرمایه گذاران در مناطق روستایی و محروم پرداخت شده و بیش از 50 طرح دیگر مربوط به این مناطق در حال بررسی است.
رشیدیان گفت: تلاش های انجام شده در سایر حوزه های زیربنایی استان اعم از آب و فاضلاب، برق و توسعه راه ها و حمل و نقل ریلی، هوایی و جاده ای موفقیت آمیز بوده و اقدامات صورت گرفته در حوزه سلامت به ویژه احداث بیمارستان ها بی نظیر بوده است.
وی افزود: در دولت یازدهم یک هزار و 400 تخت جدید در خراسان رضوی ایجاد شده و یک هزار و 881 پروژه بهداشتی، درمانی اجرا و تجهیز شده که نشان دهنده جهش در حوزه سلامت استان است.
وی با بیان اینکه همه تلاش ها در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی است اظهار کرد: شاید نتیجه عملی این تلاش ها هم اکنون سر سفره مردم محسوس نباشد اما مشاهده نتیجه آنها زمان بر است.
رشیدیان ادامه داد: اگر این دولت به جای اقدامات مزبور، حمایت از تولید کننده داخلی و خرید تضمینی محصول گندم به قیمت هر کیلو 12هزار و 700 ریال، اقدام به واردات گندم هشت هزار ریالی از قزاقستان یا نارنگی پاکستانی و انگور شیلیایی می نمود، به مصلحت کشور و تولید و اقتصاد مقاومتی اقدام کرده بود ؟
وی خطاب به افرادی که عملکرد دولت را نادیده می گیرند گفت: چرا ذهن مردم را برای انتخابات و سیاسی کاری به جاهایی می برید که نباید برد و خالصانه و صادقانه برخورد نمی کنید ؟
وی افزود: در دولت تدبیر و امید کارهای بسیار انجام شده و موفق هم بوده است که از جمله آنها فعالیت های انجام شده در حاشیه شهر مشهد است.
رشیدیان اظهار کرد: در حاشیه شهر مشهد 305 کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب پیمان سپاری شده، تصفیه خانه هایی احداث گردیده که ظرفیت تصفیه خانه های شهر را بیش از 2،5 برابر افزایش داده، مدارس سه نوبته به دو نوبته تبدیل شده و بسیاری اقدامات دیگر انجام شده که برای مردم این مناطق محسوس و مهم بوده است.
وی گفت: تاثیر این سیاست ها و اقدامات بر اشتغال، معیشت، تغذیه و رفاه جامعه و زندگی مردم به ویژه اقشار کم درآمد بسیار محسوس است.
1906 / 6053 خبرنگار: فاطمه یوسفی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.